Gå til innhold

Permisjonspenger av dagpenger...


paulinemamma

Anbefalte innlegg

Er dere helt sikre på at en permisjonspengene også regnes av dagpenger?

Jeg har absolutt ikke planlagt denne spiren :-) er arbeidsledig nå, men har fått jobb fra 1.august. Så har jeg termin i slutten av januar. Dermed rekker jeg bare å jobbe til jul, altså fem måneder. Vil min utbetaling da bli et gjennomsnitt av de 6 siste månedene???

Tusen takk hvis noen kan svare. Jeg er helt svimmel ennå, etter å ha testet positivt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste ett innlegg i avisen en gang, der mor var veldig oppgitt for hun hadde gått på dagpenger etter at hun ble permitert fra jobben. Hun fikk IKKE fødselpenger pga at hun hadde gått på dagpenger....

 

Håper det går bedre for deg og lykke til med spiren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av du!! permisjonspenger regnes av både sykepenger, dagpenger og lønn. Så di kommer til og se på di 5mnd du jobber og den siste mnd din med dagpenger. Du må være i inntektsgivende arbeid i 6 av di 10 siste mnd før du går ut i permisjon, og dagpenger regnes som inntektsgivende arbeid. Har selv termin nå 26juni og gått på dagpenger di siste mnd, og fikk da beskjed om at di så både på lønna jeg hadde tidligere og dagpengene jeg har nå. Så det ordner seg for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk!! Godt å bli beroliget på dette, jeg var virkelig redd...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får fødselspenger av all pensjonsgivende lønn.jeg har gått sykemeldt i 2 år og da får jeg rehabilingterende lønn og de får jeg ikke fødselspenger av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...