Gå til innhold

Samvær med tilsyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av forskjellige grunner som jeg ikke vil nevne her, har jeg sagt til faren til barnet mitt, som er 6 mnd, at samvær bare skal skje under tilsyn. Jeg har foreslått at han kan ha barnet noen timer 3 dager i uka til å begynne med, og gradvis trappe opp senere. Dette er ike bra nok for han, han vil ikke ha samvær med tilsyn, så han har bare sett barnet sitt 1 gang siden fødselen.

Problemet er at nå vil han gå til retten fordi han mener jeg saboterer samvær og nekter han å se barnet. Jeg har aldri nektet han samvær, men jeg krever at han skal ha tilsyn.

Kan han komme noen vei i retten med dette?

Ps. Jeg har GODE grunner for å kreve tilsyn, og vil gjerne slippe kommentarer av de som tror jeg er en såkalt egoistisk mor som bare vil ha barnet for meg selv

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du selv mener at du har gode grunner, så har du sikkert en god sak. Hva med å ta kontakt med familierådet før en evnt. rettsak og få deres syn på saken også. Hvis de er enige med deg, så kan det hjelpe deg ven en evnt. rettsak! ( Dette er gratis, der sitter det flerer fagpersoner, og de er på BARNETS SIDE, ikke din eller pappaen sin).

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar

Familierådet, er det det samme som familievernkontoret? Hvor finner jeg det?

Skrevet

Svært sterke grunnar må til for å få samvær under tilsyn. Har du ikkje god nok grunn, kan han vinna fram i retten. Når du ikkje seier kvifor du nektar han samvær, er det umogleg for nokon på dette forumet å seia om grunnane dine er gode eller dårlege.

Skrevet

Hva må til får å få igjennom samvær med tilsyn? noen som vet noe om dette?

Det jeg lurer på er om han kan komme noen vei i retten med å si at jeg nekter han å se barnet, at jeg saboterer samvær. Jeg har beviser for at det ikke er tilfelle.

Og om det er vanskelig å få igjennom samvær med tilsyn? Jeg vet jeg har gode grunner, og jeg har beviser for alt sammen der og, og flere som bekrefter det at han ikke er istand til å ha et lite barn alene.

Skrevet

Ta kontakt med servicekontoret i kommunen din, eller spør på helsestasjonen!

Skrevet

Uansett må du ha meklingsattest, så ta kontakt med familievernkontoret i kommunen din. Du må ha den før en evt rettssak.

Kanskje dere til og med klarer å bli enige der :)

Skrevet

Ta kontakt med familievernkontoret. Evt samtale med familievernkontoret og barneværnet sammen. En uformell samtale. Det blir ingen sak av dette, fra barneværnet. Men de hjelper til med råd og veiledning. Så vet du gjerne mer hvor du står henn i saken. Har selv gjort det samme. Og det var til stor hjelp for meg.

Prat med helsesøster om dette også. Hun har endel kontakt med barnet. Så blir det nødvendig kan du be henne vitne i saken eller lignende.

Skrevet

Du kan ikke bare ha insdisier, eller ting du tror eller har hørt. Det er derfor jeg maser så på dere mødre om å tenke dere om først, OG SAMLE bevis!!!!

DU sitter på bevisførselen. DU må bevise at han ikke kan VÆRE ALENE MED BARNET.

Foreldre som må ha tilsyn under samvør er ofte narkomane, voldelige eller at det er fare for seksuelle overgrep....

At mor er nervøs, urolig og ikke stoler på far.

Skal bare sies til dere som nå maser om barnets beste, DET er IKKE til barnets beste å få være sammen med en part samtidig som en helt utenforstående skal være med og observere. Det blir et ENORMT trykk på det stakkars barnet..... Da er det bedre å få en rettslig avtale på at det er farmor som skal være sammen med dem........!!!!

Skrevet

Ja,skriv ned alt som blir sagt og gjort,med datoer! Og jeg har prøvd med farmor som tilsyn-det er da ikke nødvendigvis beste løsning vel? Kommer da helt an på farmoren og hele situasjonen. Kanskje bedre med en upartisk person med fagkompetanse feks,som har autoritet og trygghet i en slik rolle. Jeg har prøvd med privat avtale med farmor og barnefar- det fungerte delvis,men med mye konflikter og vanskeligheter. Nå blir det rettssak og barnevernet som tilsyn,hvis det blir samvær i det hele tatt! Og hva med farmors lojalitet og følelser overfor sin sønn? Barnevernet kan også hjelpe og støtte deg,og evt en advokat kan hjelpe deg å utforme en akseptabel samværsavtale. Han kommer nok ingen vei med slike påstander,jeg har fått uttallige slike slengt i trynet,og det er bare sagt for å presse deg-for all del ikke gi etter,stå på ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...