Gå til innhold

Mormor er påtvungen hjelpsom


Andromeda

Anbefalte innlegg

Vi bor i generasjonsbolig, dvs at vi bor oppe, mens mormor og morfar bor i underetasjen. Mormor har støv på hjernen, mens vi er på jobb og barna i barnehagen, låser hun seg inn rydder,vasker og ommøblerer hos oss. Tar klær som skal vaskes ned til seg og vasker dem, klær som jeg har vasket er ikke rene nok, så hun vasker dem om igjen. Vi har hatt mange feider, og hver gang så sier hun at hun gjør dette for at hun ikke skal være flau over meg... Hva?!! Det er da min mor, og hun har jo ikke vært slik før jeg fikk barn, hva skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skift lås. Mormor har ingenting i deres leilighet å gjøre når dere ikke er hjemme. Greit nok at hun har gode forsetter, og slik sett ikke gjør noe "galt", men hun skal ikke være i deres leilighet når dere ikke er tilstede, eller har gitt henne spesifikk tillatelse til å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innblanding av værste sort det der. Jeg setter pris på at min mamma spør om hun kan hjelpe meg med klesvask eller andre ting, men hun spør først. Hun hadde aldri funnet på å låse seg inn hos meg, så sant hun ikke trodde jeg lå her syk eller død.

 

Og hvem er det som sier at de er flaue over sine egne barn? *sjokkert*

 

Om du ikke vil gå til det skrittet å bytte lås kan du presentere henne for en arbeidskontrakt. Skriv en arbeidsavtale om vasketjenester ++, skriv et eller annet beløp (lite så klart) som betaling og gi henne den.

 

Eller hva med å ta med klesvasken neste gang du går? Dump den utenfor hennes dør, legg på en lapp "Forventer at dette er ferdig når jeg kommer hjem. I tillegg vil vi ha kjøttkaker, ertestuing, poteter og saus til middag. Er tilbake kl. 16.00"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he dette var en god ide, har samlet opp klær nå, og skal prøve dette i morgen .) Dessuten skal vi skifte lås...., eller få en ekstra lås egentlig lettest det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi spennende, si i fra hvordan det går. Lykke til. Jeg vet alt om innpåslitene mødre og svigermødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gikk jo veldig bra :) Satte ned en haug med skitne barneklær i åtte- tida, og skrev en post-it lapp på kurven. Da jeg kom hjem fra jobb, stod stampen med de skitne klærne utenfor min dør. Fikk telefon fra moren min (mormor altså), hun sa at hun er faktisk 67 år og klarer ikke så mye som før, HÆ? Vel, vel... hun klarer ivertfall å være påtvungen hjelpsom. Kanskje det er håp likevel. Måtte ivertfall vaske alle klærne våre selv JIPPI!!!! Takk for strålende ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Komisk historie !!!

Hvordan går det nå - hjalp det noe ?

Håper hun tok hintet (selv om det nesten ikke hørtes sånn ut....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...