Gå til innhold

Har barna innetider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene sønnen min på 16 blir 17 i sommer har vi stadig vekk krangler med ang dette.

I ukedagene må han komme hjem kl. 22,00 han er helt umulig å få opp om morningen vist han legger seg sent.

I helgene kan han være ute til 23,00.

Han respekterer ikke tidene mener vi er totalt håpløse.

Han kan i helgene være lenger ute vist det er avtalt hvor han er osv. på forhånd.

Grunnen til inne tider i hela er at vi ikke er inntresert at han skal gå med gjengen og drikke øl og finne på bøll.

Hvordan løser dere dette.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dere har fine tider, jeg.

Bor man hjemme, må man pent nødt til å holde seg til husets regler. Satt av dem som betaler regningene ;o)

Om han ikke respekterer det, er det kanskje på tide å ta fra han noen priviligier? Det hadde nok jeg gjort, selv om det kan være vanskelig.

De er kjent for å tøye grenser, disse barna. Uansett alder...

Skrevet

PS; Min 17 årige datter har samme tidene som dere.

Skrevet

Jeg synes at en 17 åring burde få være ute lenger enn til 23.00 i helgene, snakk med han å spør når han synes innetiden skal være også kan dere prøve å bli enige sammen=)

Skrevet

Jeg også synes kl 23. var tidlig for en på 17 år.

Så jeg er enig med han der på at dere er streng.

Men samtidig så kommer det også veldig an på hvor man bor, hvilket miljø det er der osv.

16 åringen min får være lenger ute enn det.

Men hun blir alltid hentet i helgene når hun skal hjem.

Skrevet

Jeg hadde innetid på ca rundt klokken ti - halv elleve i ukedagene, for jeg var også veldig treig å få opp om morningen... men i helgene var jeg ute så lenge jeg ville, så fremt foreldrene mine hadde en viss anelse på hvor jeg var hen, og skulle vi på dans så var det stort sett hjem igjen etter dansen som var regelen! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...