Gå til innhold

Jeg skulle jo ikke være feit denne sommeren og!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvert år nå i 6 år har jeg sagt det samme når sommeren nærmer seg; Neste sommer skal jeg ikke være feit!

Så hva svarten gikk galt? Jeg er jo feitere enn noensinne!

 

Synes det er forferdelig å gå i byen som yrer av glade, vårkåte mennesker, når jeg selv føler meg som et vrak av et menneske!

Har bare lyst å gjemme meg bort i mengden, men prøv å gjemme en flodhest bak en lyktestolpe, da!

 

Er så misunnelig på alle slanke i sexy, søte moderne klær.

Jeg vandrer rundt i mine t-skjorter (herre, så de skal være stor nok!), og ser ut som ei utvaska husmor!

 

Jeg er 29, de siste 6 årene (etter at jeg fikk barn...) har jeg vært feit, føler at klokka tikker: ungdomstida er over og jeg kasta den bort på å være feit, deppa,sur osv.

 

Jeg starter slankekuren om morningen....og avslutter den på ettermiddagen....

 

Jeg bruker fortsatt "mamma-bukser" etter siste graviditet, enest det er plass til å stappe alt mageskinnet (og flesket) inn i!

Nå begynner de å bli slitt, spesielt der lårene gnisser mot hverandre.

Har ingen interesse av å kjøpe klær, gå til frisør, hudpleie o.l.

Hva er vitsen? Jeg er jo så feit og stygg likevel: Nytter ikke å pynte en gris!

 

Jeg gjemmer godteri og spiser det om kvelden når barna er i seng: De får ikke godteri (kun lørdager), og har de slått seg eller er lei seg så passer jeg på å ikke tilby noe å spise: vil ikke dem skal trøste seg med mat, vil skåne dem fra å bli som meg! Vet hvor fælt det er å være feit!

 

Tror jeg har fått litt sosial angst av fedmen: vil minst mulig ut blandt folk, de ser sikkert på meg og tenker "æsj, kan ikke skjønne at noen mennesker lar seg selv forfalle slik"!

 

Jeg har ingen sykdom å skylde på heller, jeg er feit fordi jeg spiser for mye, og trimmer for lite.

Vekta mi er roten til alt ondt i livet mitt.

 

Herregud som jeg HATER MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg veeeeldig godt igjen i det du skriver. Enkelte dager går jeg kun ut fordi jeg må. Men jeg er nøye med å sminke meg, forsøker å se ordentlig ut i tøyet. Noe som er vanskelig i og med at kroppen buler ut over alt og bare ødelegger. Men sminke og hår skal være sånn passe i orden.

 

Nå har jeg tenkt å "røske" litt opp i meg selv...... igjen.. Jeg orker ikke dette her stort lengre.

Er drit lei av alle blikkene og slengkommentarene jeg får. Det er utrolig hva enkelte tillater seg å si til meg bare fordi jeg ser ut som jeg gjør. At jeg har følelser bryr dem seg ikke om.

 

Nei, nå MÅ jeg gjøre noe. For ungene mine, for min mann og mest for min egen del.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg ser er reklame for bikinier. Eller "hvilken bikini passer til din kropp?" tema i blader. Ingen bikini passer min kropp! Om noen ser meg på stranden, kommer green peace å kaster meg uti vannet i den tro at jeg er en strandet hval!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bli så skuffa over deg selv. Ta en dag av gangen. Kast godteriet dagen i forveien og si til deg selv at i morgen skal jeg være flink. Når du legger deg til kvelden, så må du motivere deg selv(som du sikkert gjør hver kveld). Begynn dagen med ett glass vann og frokost. Ikke dra på butikken den dagen, be gubben gjøre det og si til han på forhånd at han ikke skal kjøpe godis eller brus. Når kvelden kommer og ungene har lagt seg, da må du gjøre en planlagt aktivitet. For det er nemlig nå det gjelder. Besøk noen, gå en liten tur(trenger ikke være langt) ta en dusj og ansiktsmaske, legg deg tidlig, vask klær, ha sex, men uansett hva du gjør--- hold deg unna kjøkkenet og stua. Klarer du dette fram til du skal legge deg, så har du fortjent feks et eple.... Og vet du hva, du har klart den første dagen. Og jeg skal love deg at den er den værste. Hvis du gjør dette i 14 dager, da er du over den største kneika. Jeg gidder ikke gi deg råd om hva du skal spise, for det vet du sikkert veldig godt. Ta det rolig og tenk på det hele som en livsstilsendring, ikke slankekur. Kjøp deg godteri en gang i uka, men kjøp litt mindre. I stedet for en 200 gr melkesjokolade, så kan du kjøpe en 100 gr. Den siste biten smaker uansett akkurat som den første. Og unngå å dra på butikken, be gubben din gjøre det.

 

Fy flate dette klarer du. Hvorfor skal ikke du klare det når jeg har klart det???? Jeg som egentlig ikke eier selvdisiplin. Veide 90 når jeg begynte, nå veier jeg 82, har 12 igjen.

 

Lykke til:-) Ha tro på deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...