Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Dere er noen gribber som skal kaste dere over alle mødre fordi dere er så jævli bittre og aldri kan se ting fra VÅR side!!! Er faen ikke DERE som må senne vekk onga deres til noen drittmenn! (dere er så dumme i hue at dere BOR men dritt-menna vi ikke villa ha)! Jeg er til vanlig ett rolig og harmonisk vesen, men at ikke vi aleneforeldre skal kunne ha denne ene lille sia for oss selv..!! Det synes jeg er helt motbydelig av dere! Hvorfor er dere her?Og hu der.....JALLA?Hva feiler det henne? Skriver bare piss til oss uten grunn! Og den der forbanna likestillingen begynner jo å ta helt overhånd!! Jeg mener av hele mitt hjerte at ett hvert barn har BEST av sin mamma,så lenge mammaen er en god og kjærlig mamma! Hilsen ei som mener at det er en GRUNN til at babyene kommer ut fitta til mor, fremfor kuken til far!! (sorry barnslig språk,men jeg er SINNA nå)!!!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Oi oi oi...... Og det var dagens utblåsning! (forsåvidt helt enig med deg)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Jøss. Jævlig skrives med g på slutten. Sende med en n og en d. Huet med t på slutten. Menna?? Hva er dette for språk?? Ville ha, ikke villa ha. For du prater ikke om et hus? Et rolig og harmonisk vesen. Ikke ett rolig.. Det heter ikke sia, det heter siden. Pussig nok var drittmannen som er far til ditt barn (eller er det flere?) god nok å knulle på i sin tid. Hvilket sier mye om deg ) Noe annet som sier mye om deg er at du innbiller deg at du er fortreffelig som forelder kun i egenskap av å være mor. Det er sørgelig og viser en mangel på forståelse og intelligens som er skremmende. Det er forferdelig at barn må oppleve sånne omsorgspersoner.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 Jeg bryr meg ikke som sivilstatusen til de som er her inne jeg, for det er greit å utveksle erfaringer med andre siden også. Men drittslenging er noe helt annet. Og vi skal huske på at det er far til barna våre vi snakker om når vi slenger ut gloser her. En gang har vi valgt å få barn med dem. og da var de gode nok for oss. Å påstå at alle stemødre tar til takke med det vi ikke vil ha er også feil, er nok en del her som har blit forlatt også.
lille oss Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 jøss.... hvordan vet du at de stemødrene som er på denne siden ikke er/har vært alenemødre selv? jeg synes det er flott å få synspunkter fra andre sider enn bare min egen =)ikke alle har idiotiske fedre til sine barn...noen fedre er kanskje bare ikke kjent med hvordan man bør gå frem når det gjelder barn..
ana baroma Skrevet 30. mai 2006 #6 Skrevet 30. mai 2006 Først og fremst brker jeg denne siden til å lese. Lese om hva som opptar dere som er aleneforeldre. Skriver vel heller lite her inne. Og ja, jeg er stemor:-) Jeg er heldig, for jeg har et godt forhold til mamman til stebarnet mitt. Vi kan ta en kaffe sammen og skravle om alt og ingenting. Så den saken er grei. Men det er jo sider ved henne jeg ikke skjønner også. Og generellt mener jeg jo en del om dette med samvær, omsorgsrett osv til barn. Jeg bruker altså sida til å lese. Først og fremst. Det er to ting som går igjen; Økonomi (det er jo klart, det er en viktig ting for å kunne klare seg), og samvær. Dessuten er det en del som skriver negative ting om barnefar. Noen av dere har helt sikkert gode grunner til å gjøre det - så jeg vil ikke si at det er rart. MEN - selv om dere hater barnefar (og nå går jeg ut fra at han ikke er voldelig eller noe sånt), så elsker ungene deres han. Og dersom dere hindrer at far får et godt forhold til ungene - så skyter dere dere selv i beinet. For den ungen kommer til å legge skylden på for dette når de blir store - det er dere!!! Det er ikke dere mot oss, det er vi... Ok?? Det er vi som skal ta oss av disse ungene som skal stå i sentrum. Og da er det kanskje greit om vi kan ta en diskusjon eller være uenige om ting? Om kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn... Nope. Det mener jeg faktisk!!! Så kan du mene hva du vil;) Så vær du bare sinna på meg du... jeg tåler det! Med ønske om en fortreffelig dag:-))
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #7 Skrevet 30. mai 2006 Takk for ett konstruktivt innspill, tante bassa ) Og jeg er helt enig med deg, far og mødre er likestillt hva gjelder omsorg for sine egne barn
Gjest Skrevet 30. mai 2006 #8 Skrevet 30. mai 2006 Amen, tante bassa. Som deg så er jeg her inne og for det meste leser. Når jeg vet hvordan moren til mine stebarn snakker om min mann og meg, så skjønner jeg jo at det nok er en del her inne som også er ganske urettferdige. Min samboer får ikke "lov" til en hel del ting av barnas mor. Han har like mye ansvar for disse barna som henne, men må hele tiden spørre om lov til å følge opp de 2 personene som er viktigst for ham. Hun påstår at han trakasserer når han ringer og hører hvordan det går med en av ungene dersom de er syke.. "tror du ikke jeg greier å ta vare på dem, eller?" er kommentaren han får. Hun gikk ut av forholdet. Tok med seg ungene, og gjorde dem til KUN sine. Faren er kun grei for å betale bidrag og for å avlaste henne. Så ja, noen ganger ser jeg meg nødt til å ta fedrene her inne i forsvar, siden det er så få som kommenterer selv.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #9 Skrevet 30. mai 2006 Ja det er få fedre som er på banen. Dessverre hører vi ikke fra drittsekkene av fedre, for de finnes uten tvil. Men de er på langt nær alle Jeg tar det som en selvfølge at faren ringer og spør hvordan det går med ungene når de er syke, på samme måte som det er en selvfølge for meg å ringe ham å fortelle det. Eller jeg ringer ikke hver gang de er småforkjølet da På samme måte er det da pokker meg like viktig for barna at far er med på aktiviteter som foregår i hverdagen som meg. Skjønner ikke hvorfor han ikke skulle det, de bære 50 % av hans gener også. (selv om jeg er glad for at de ikke har arvet hans negative egenskaper ) De er et produkt av oss begge på godt og vondt.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #10 Skrevet 30. mai 2006 Hmm.. jeg tar det ikke som en selvfølge at han skal ringe om dem er syke. Jeg sier jo ikke fra dersom det ikke er noe alvorlig.. Er de syke hos han får ikke jeg alltid beskjed heller, kun om det er noe alvorlig. Faren til mine barn engasjerer seg i den ene aktiviteten, fordi den faller naturlig på hans samværsdag, og det er en felles interesse Utover det vil han ikke noe. Sjeldent han stiller på foreldremøter/konferansetimer også. Reiser jeg langt noe sted sammen med barna pleier jeg gi beskjed. Han er ikke like flink til det, og det liker jeg ikke. Er vel i grunn det eneste jeg ha måtte ta han litt på. Greit å vite at mine barn skal krysse halve norge og være der ei uke )
ana baroma Skrevet 30. mai 2006 #11 Skrevet 30. mai 2006 Når man får barn, så må man ta følgene av det. Når man skiller seg, så må man ta følgene av det. Betaler du ikke regninga di, så må du ta følgene av det også. Alt i livet får konsekvenser for deg. Ikke bare dine egen valg, men også andres valg kan gjøre det. Mitt valg var å flytte sammen med en mann med barn fra før. Jeg valgte det, og bestemte meg for å gjøre det beste ut av det for alle parter. Jeg bestemte meg for å gjøre mitt til at dette skulle gå bra. Men jeg utsletter ikke meg selv av den grunn. OG det fungerer - fordi alle som er rundt ungen er innstilt på det samme. Jeg har sett hva eiesyke mødre har gjort med sine exmenn (og i et par tilfeller avlsokser) til noe de helst ikke vil ha kontakt med. Jeg har sett hva mødre har gjort for å ødelegge forholdet mellom barn og steforelder mest mulig. Og jeg har sett hva sjalu stemødre kan gjøre med et barn. Det jeg ber dere om, dere som "alltid vet best", "kan alt" og som "elsker deres barn aller høyest" - konsekvensen av deres eller deres exmanns valg - det er at dere ikke kan ha barnet hos dere så ofte som dere ønsker. Det gjelder begge parter, så svelg en kamel eller to, og sats på at ungen(e) skal få det best mulig!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå