Gå til innhold

BL?


Elise-81

Anbefalte innlegg

Har i de siste ukene hatt smerter i rygg, setet og nedover i bena. Om kvelden stivner jeg i hoftene, og kan nesten ikke reise meg fra sofaen. Noen ganger er det også akkurat som om det "klikker" der nede. Etter 1 natt søvn er det ikke lett å stå opp, er da helt stiv. Var hos legen min idag, han mente det kunne være en begynnemde bl, men at det var litt tidlig- er nå i uke 17... Hva mener dere? Noen som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noenlunde samme symptomer, bare litt mildere. Men jeg hører at det klikker når jeg snur meg om natta, og det er skikkelig vondt. Er veldig øm nederst i underlivet, så jeg regner med det er bekkenløsning. Jeg er 37 uker, og har hatt det sånn i noen få uker, bare. Men jeg vet om folk som har hatt bekkenløsning nesten hele svangerskapet. Det beste du kan gjøre er å ta det med ro, hvile mye, og unngå alle aktiviteter som fremkaller smerte. Og siden du har såpass med plager, burde du gå til legen og få noen råd om hva du kan gjøre, f.eks fysioterapi eller noe sånt. Akupunktur kan også hjelpe. Jeg har tatt aku mot smertene som strålte nedover i bena, og de er helt borte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger har ikke peil om dette, uke 17 er aldeles ikke tidlig. Be om henvisning til fysio, og sikkert lurt å få sykemelding (helt eller delvis). Tror det kan være lurt å gå til jm og be om dette, de har mer peiling på bl og tar det mer på alvor. Dette er i hvert fall ikke noe du skal gå og hangle med, da kan det plutselig bli mange ganger verre.

 

LYkke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg begynte det slik rundt uke 15- 16. Har vært hos lege som har testet meg og funnet at det er bekkenløsning. Har kontorarbeid og det forverres ved å sitte lenge, er derfor sykem. og jobber halve dager. Har begynt med bassengtrening og prøver å være i litt aktivitet ellers, det hjelper. Fysioterapeuten har git tmeg tips om å ta hensyn til smertene og ta det med ro før det gjør vondt... (ikke alltid like enkelt, men jeg prøver da ;-) Ta vare på deg selv, det er du som kjenner smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg begynte bekkenløsninga i begge svangerskapa ca etter to månader. Eg har også klikkelyd i bekkenet, og det er sabla vondt å snu seg. Har vore på Hjelpemiddelsentralen og fått låne eit underlag som gjer det enklare å snu seg i senga. For meg gjer det også mindre vondt når eg snur meg med beina samla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...