Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Nå tipper det over for meg snart,og da mener jeg veldig snart... Har ei datter på 16 mndr som har vært syk i flere uker med kun 1 ukes mellomrom som frisk. Da har det vært gråting døgnet rundt,og null sammenhegende søvn om natta. Det med søvnen om natta har vært et problem fra ho ble født omtrent,tror jeg kan telle på fingrene de gangene ho har sovet hele natta. Har bhgplass til ho,men det hjelper jo lite når ho bare er syk og må være hjemme. Da snakker jeg øyekatarr,forkjølelse,øreverk osv... Nå er jeg kommet dit hen at jeg er så sliten at jeg ikke har noe igjen av lunta mi. Hver kveld våkner ho etter 1 time eller to og er så sinna at jeg ikke kan ta på ho engang. Alt av kosedyr,smokk og dyne fyker ut av senga..og ho skal bare opp. Det ender med at ho blir oppe til jeg skal legge meg..og da må jeg legge ho i min seng for at ho skal sove igjen. Jeg derimot får ikke sove så lenge ho ligger hos meg,for ho ligger veldig urolig. Noen som har råd eller litt trøst...jeg gråter like mye som ungen for tia. Har ikke noe kontakt med pappan,så er helt alene om omsorgen,men får hjelp av mine foreldre av og til..nå er også de så slitne at de ikke orker passe. HJELP !!!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 La henne ligge i 5 min å skrike første kvelden før du tar henne opp, kos litt, legg henne ned igjen og si fast bestemt god natt. så lar du det gå 6 min neste gang og det samme, så 7 min.osv.....til slutt sovner hun av utmattelse og sover forhåpentligvis hele natten....Gjenta dette hver kveld. Kan ta noen dager før hun skjønner det. Vis at du er sjefen. Virket her i huset.
Frøken Fjong Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Ojojoj... Stakkars deg. Jeg håper jeg kan komme med noen trøstende ord til deg. Jeg er alene med tvillinger som nå er tre år. De begynte i bhg. da de var 18 mnd. Det første året var de omtrent alltid syk. Alt du nevner ovenfor her + litt til. Jeg kom meg jo nesten aldri på skolen fordi den ene sykdommen avløste den andre. Men fra denne høsten av har alt gått så mye enklere. De har vært borte max 2 dager hver fra bhg. pga. sykdom. Det er så mye enklere nå! Immunsystemet deres skal jo bygges opp, spesielt for å tåle den bakteriestormen det er i barnehager. Ang. søvnproblemene må du prøve å få henne til å roe seg i egen seng. Enklere sagt enn gjort... Jeg vet!! Søk gjerne råd hos helsesøster. Jeg er også av den typen som ikke får sove når jeg har barna i min seng, så jeg har vært ganske bestemt på at de sover i sin seng. Da tar jeg heller litt grining framfor å ta de oppi med meg. Om de er syk sover de rett ved siden av meg i en reiseseng. Håper dette hjalp litt og at du snart får fred i heimen. Sykdom og søvnproblemer hos barn er noe herk!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 Her vi bor har de avlastningsordning på helsestasjonen. Ei venninne av meg fikk en husmorvikar hjemme hos seg noen dager. Da passet hun barna slik at venninna mi fikk ordne i hjemmet evt vikaren ordnet og vasket i hjemmet etc.. Snakk med helsesøster du. Det finnes hjelp...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Huff kjenner til det, og høres ut som om du må ha en liten "hestekur" med ho. Sønnen min kan ha sånne perioder, spesielt hvis han har vært syk. Men når jeg er sliten orker jeg ikke ta tørnen, og det blir bare værre og værre, han våkner ofterer og oftere, blir sintere og sintere. ¨Så hvis du klarer å samle krefter til noen netter med hyling og trassing, så vil det nok gå over! Det er iallegall det eneste som hjelper med min sønn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå