Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Mammaen til min stesønn ringte i dag og spurte om vi kunne ha han litt ekstra førstkommende helg. Hun skulle i bursdag til ei veninne. Vi måtte desverre si nei (noe vi skjelden gjør) for jeg har helgeeksamen, og han skulle til Oslo på treningsseminar. Sjokket kom da når hun mente vi skulle spørre mine foreldre om de kunne sitte barnevakt for han. Besteforeldrene hans bor langt unna. Hun mente at det bare skulle mangle at de kunne stille opp for henne også, siden hun ikke har familien sin i nærheten. Jeg synes dette var noe av det frekkeste jeg har hørt, hva synes dere her inne??
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Helt enig at det var frekt. Det er ikke akkuratt sånn man går frem synes da jeg. Hadde dere kunnet, så hadde det vært greit. Men da det ikke passer for dere, så må hun akseptere det. Jeg er selv stemor
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 FREKT! Ja til de grader. X-dama til mannen gjorde akkurat det samme, men hun spurte ikke. Leverte de bare hos mor mi. Mamma klarte ikke å si nei når hun så barna stå der med kofferten i handa. Men må aldri si ja, da rekner hu med at foreldrene dine stiller neste gang også. Vi har gitt klar beskjed om at alt skal gå via faren. Men det er makan til frekkhet altså.
Banshee Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Det må jeg si var frekt ja, er det hennes egen helg er det også hennes eget ansvar. Da må hun innrette seg etter det.. enten være hjemme eller finne barnepass.
aroma Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Tja, det kommer an på hvordan hun spurte. Og om hun spør dere ofte om ekstra, eller om det er sjeldent. Synest igrunnen ikke det var så forferdelig igrunnen hvis det bare er snakk om en kveld. Dine foreldre kjenner vel kanskje barnet, så hva er galt med å spørre de?
Made in Oman Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Vel ... den som ikke spør, får ikke svar. Men viss hovedinnlegger siterte ordrett fra samtalen; "Hun mente at det bare skulle mangle at de kunne stille opp for henne også, siden hun ikke har familien sin i nærheten.", vel - så er det vel temmelig frekt, vil nå jeg si ..! Men - "so what"? Det er nå bare å si nei. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Synes det hørtes merkelig ut. Frekt til de grader....om hun ikke har noen familie der, så burde hun heller droppe burdagen.....slik er det bare å være foreldre...man får ikke være med på alt. Man må prioritere, og det er ikke alltid man får barnevakt. Når man bare har barna annenhver helg så er man på en måte "heldig", om jeg kan si, når det gjelder barnevakt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå