Gjest Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Ser at tulipanene i hagene til folk er så store- Våre tulipaner, til sammenligning, er så små og puslete... Hvorfor er det sånn forskjell? Kan det ha med løkene å gjøre? At de største tulipanene kommer fra nye løker, mens løker som har vært i jorda en stund gir mindre og mindre tulipaner?
mamo82 *2 jenter* Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Gjødsling? Aner ikke om tulipaner skal gjødsles, det bare falt meg inn siden det meste av andre vekster trenger tilskudd i blant.. men jeg vet ikke med løkvekster.
vims-74 Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Hei Det kan ha en sammenheng med at tulipanene bør få visne helt ned selv før man fjerner de visne bladene, slik går all næringen tilbake til løken visstnok, og man får sterkere vekst året etter... Jeg gjør det sånn med mine, det ser ikke så pent ut med de halv-visne bladene, men til gjengjeld er de store og fine alle som en
Barba_mamma Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Jeg tror kanskje det kan være forskjell på type tulipaner også......? Eller?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 Bladene skal alltid visne ned selv på alle løkplanter... Men du bør knipe av "blomsterresten" når de er blomstret av, hvis ikke bruker planten masse energi på å lage frø og sideknoller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå