Gå til innhold

jeg vet jo ikke for jeg har aldri amma,

Anbefalte innlegg

Skrevet

men jeg kan ikke helt se hvordan noen kan velge flaske fordi det er lettvindt.

dra opp genseren contra, sterilisere, koke, blande, handle, planlegge

altid minst 10 minutter hyling etter mat, lager en opp etterhvert å det kjølest av, har en laget på forhånd tar det 8-9 minutter i den hersens flaskevarmeren, er en ute på tur må en i tillegg finne en plass å varme, lage melk contra å dra opp genseren og der er et, passe varmt, passe blanding helt tilpassa din baby.

vil nå bare si at lettvindt er en av de tingene det ikke er, alle jeg kjenne har amma, og de sier stakkars deg som har alt det stresset.

(dette var ikke ment som laging eller syting, eller misunnelse, bare en liten oppklaring om at det ikke er lettvindt)

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme tenker jeg. Ammer selv, men kjenner da folk som av ulike grunner har måtte bruke MME. Så jeg vil si at så lenge amminga går greit er det det som er den lettvinte måten. Så syns det blir så dumt når jeg hører folk som sier at de som gir MME har valgt "en lettvint løsning". Vi forsøker jo alle bare å gjøre det som er best for barna våre og for oss!

Skrevet

Men si meg - hvorfor gjør du allt dette styret?? Trenger ikke det! Jeg lager opp mme for 1 døgn bare å sette i micron - tar 30 sekunder å varme flaska! Å desinfisere flaskene hører vel til steinalderen?? Så hvorfor styre så mye når det kan gjøres enkelt??

Skrevet

for det første er ikke micro anbefalt

å sterilisere flaskene handler om hygiene, å bør gjøres de første mnd.

ja det er mye arbeid...

flaskemater...

Skrevet

Ja, det er nok mye mere jobb med flasker og varming og sterilisering, men det er mye mindre psykisk slitsomt.(vil jeg tor ihvertfall) Ammer selv og synes det har vært et slit til tider, men har holdt ut.

Så å amme er ikke alltid bare å "dra opp genseren", det kan ta veldig på!

Skrevet

Jeg gir også mme.. Fikk beskjed når mitt barn var født at å ta flaskene i oppvaskmaskinen holdt i massevis:) Å det er mm som ikke skal tas i micro - helt greit å varme mme der!

Skrevet

Jeg måtte begynne med mme. Har tvillinger og jeg hadde ikke nok mat selv. Til å begynne med var det en del styr med flaskene, men nå syntes jeg det er kjempe greit. Når vi skal ut på tur så lager jeg ferdig maten og har med termos med varmt vann som jeg kan varme maten i. Det går kjempe greit. Hjemme så har jeg alltid ferdig kokt vann på vannkokeren og da er det bare å fylle først kaldt vann og fylle på med varmt til det er passe. Jeg prøvde å amme den første uka, men både ungene og jeg ble utslitte så da kuttet jeg ut og begynte med mme.

Skrevet

Dette med micro....ungen får jo i seg farlige stråler!! Det er uansett hva du varmer der, skadelige stråler er i maten..

Skrevet

En bør koke, noen sier 6 uker andre 6 mnd... men en koker ikke bare for å sterilisere men også for å få bort melke-bakteriene, de er vel skumlest...

Selv har jeg Dr.Browns flasker å har aldri hatt knip på frk dings som nå er 5 mnd. Jeg koker alt utstyret som er i flaskene, men selve flaskene vasker jeg bare å skyller godt. Det skyldes at jeg pumper litt å må ha plass til pumpe-utstyret i panna... hiver som regel 2 av de 6 flaskene til koking, sånn at alle er kokt hver 3.dag.

Det er ikke noe arbeid når en kan samle alt til kvelden. Før kokte jeg 6 ganger til dagen, full-pumpet!

Skal vi på shopping er termos m varmt vann å en boks til å varme i faste følgesavenner :-) ingen problem.

Har ammet å d VAR veldig mye styr :-)

Og hyla kan vel alle ungar itte maten om de får flaska eller pupp.....

Vi har også lagd maten i en engang men hun gulper så mye. Nå har vi lagd måltidene etter hvert, bare kokt kaldt vatn å hatt på flaskene i kjøleskapet. Hun gulper mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...