Gå til innhold

kommer helsesøster hjem til deg etter fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

en bekjent sa at hun kommer hjem til deg uforberett for å se hvordan vi har det hjemme.sa også at vi måtte ha minst to soverom for at leiligheten skulle være godkjent som hjem for en baby.

kommer hun til å melde oss til barneværnet om hun finner det rotete?vi har sovealkove i stua og skal bruke tak vugge til babyen for å spare plass.vi skal flytte,men ikke ennå....

om hun kommer en av de første mnd.er det jo godt mulig det er noe rot hjemme etter som alt er nytt og energien sikkert ikke er på topp.

vi har ikke råd til noen to roms her i oslo i alle fall....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kjære deg... Helsesøster kommer til å ringe deg for å avtale et hjemmebesøk. Hun kommer ikke for å sjekke leiligheten deres, men hun skal se til babyen og gi deg forskjellig informasjon om div.

Slapp helt av... :o)

Skrevet

...og du, det er ingen tvang heller, hvis du heller har lyst til å komme på helsestasjonen så går nok det bra.

Skrevet

Oi,det var jo litt feil informasjon du hadde fått da....

Tror alle får tilbud om hjemmebesøk av helsesøster etter fødsel,jeg har hatt det med begge barna mine. Da hilste hun på oss foreldre,og lille bebien,hadde med helsekort til bebi,spurte litt om hvordan fødselen hadde gått,og om hvordan det gikk hjemme med ny liten bebi,om amming gikk greit,om storesøsken tok det fint med ny lillesøster,og om vi lurte på noe svarte hun på det. Så avtalte vi tid til 6-ukers-kontroll. Hun kikket ikke rundt i huset,hun var kun i stova der vi satt mens hun var på besøk.

Ikke noe farlig ser du :-)

Skrevet

Nå har du nok blitt lurt trill rundt av en meget "dårlig" bekjent, tror jeg! Det er ingen fare. HS kommer bare for å svare på spørsmål dere måtte ha og gi gode råd! Godt å ha noen å snakke med å midt oppi alt det nye.

Skrevet

takk:-)

godt å li beroliget av dere...ble jo helt hyperstressa!

Skrevet

Ja, den infoen du har fått er helt feil. Jeg valgte å dra på helsestasjonen selv begge gangene, for det var jeg mest komfortabel med.

Det velger du selv. :o)

Skrevet

Unnskyld meg, men det er det dummeste jeg har hørt...

Ja, HS kom hjem til oss etter fødselen, men det var for å høre om hvordag alt var gått, og fortelle om nyttige ting ang baby og sikkerhet o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...