Gå til innhold

Jeg er 2. gangs mamma, men amming er litt ukjent terreng.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

fordi eldstemann fikk mme av forskjellige årsaker (brystbetennelser, vektnedgang, uttørking - u name it...). Denne gangen satser jeg på at det går bra, og snuppa spiser og er fornøyd virker det som. Hun hyler i alle fall ikke av sult slik som broren gjorde, selv om de er nesten like store og hun sikkert trenger like mye mat.

Men jeg er litt usikker på dette med å amme hver 3. - 4. time. Da broren ble født (under 2 år siden), var hver 4. time hovedregel på sykehuset. Denne gangen var det hver 3. time. Hvorfor så ofte? Og hva når hun har en lenger soveseanse på dagen? Må jeg da vekke henne for å amme selv om det virker som hun er fornøyd? Nå har hun f.eks. sovet fra 9.30, og klokken er 13!!

Hun spiser mest på kveldstid har jeg funnet ut. Er det vanlig? Sover faktisk 5-6 timer i strekk på natten uten mat. Vanligvis fra 00.30 til ca. 05.30.

Hun er bare 12 dager gammel!

Hva er deres erfaringer med amming når de er så "ferske"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og gratulerer!

Det er vel litt forskjellig hvordan folk gjør dette. Noen følger klokka, mens andre (meg inkl) lar babyen styre dette mer selv. Jeg ammet når babyen virket sulten og sov han mer enn 3-4 timer en gang, så vekte jeg han ikke. Så om babyen legger godt på seg, har gode våte bleier og er fornøyd så mener jeg den kan styre det selv.

Tror det er veldig vanlig at babyen spiser oftere på kvelden, iallfall var det slik her også.

:-)

Skrevet

Hei:)

Mini var innstilt på mat hver 3. time, så det ble en enkel sak for meg å følge klokka. Så lenge din lille har det fint og legger godt på seg ser jeg ingen grunn til at du skal vekke henne for å amme i intervall. Noen følger klokka, men det ser ikke ut som om dere er blant dem :)

Skrevet

Takk for svar. Jeg får la henne styre litt selv, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...