Gå til innhold

Ferie.Hva lønner seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er per d.d. sykemeldt og permisjonen min starter 29.juli. På jobben er jeg "skrevet opp" på ferie i tre uker før perm starter. Sjansen for at jeg er sm frem til perm er stor. Skal til legen i morgen.

 

- Burde jeg si at han kan skrive sm frem til ferien starter?

 

- Eller bør jeg be om utsettelse av ferien på jobben, og ta den ut i høst slik at perm tiden forlenges?

 

- Eller overføre noe ferie til neste år i stedet?

 

Skal ha 54 uker perm siden pappaen ikke har krav på perm (jeg har jobbet under 50 %). Da går perm tiden ut i juli neste år. Tenkte å ta neste års ferie i tilknytning til permen, og gå tilbake i jobb i aug/sep.

 

Ønsker å gjøre det så greit som mulig, og samtidig få mest tid ut av det. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Viss du blir sykemeldt fram til ferien, så får du vel den tilgode å kan ta den til neste år. Det ville jeg gjort slik at permisjonen blir lenger. Ingen vits i å ta ferie istedet for sykemlelding viss legen mener at du burde sykemeldes fram til permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror/er nesten sikker på at man ikke behøver å ta ut ferie ved sykemelding. Blir du sykemeldt midt i ferien din, slik at den blir avbrutt eller avlyses har du krav på ny ferie senere. Du kan selvfølgelig ikke kreve å få den i hovedferieperioden, men det er jo ikke tema for deg heller. Det skal ikke straffe arbeidstaker å bli syk i ferien. Som sagt jeg er ikke 100% sikker men nesten. Min mor fikk bihulebetennese siste uken av sin ferie i fjor, og hadde den da tlgode senere. På min arbeidsplass har vi samme praksis. Men om det er lovbestemt eller good will vet jeg ikke. Spør legen din, men jeg tror du kan "spare"ferien hvis du trenger videre sykemelding. Husk at du ikke kan dra utenlands hvis du er sykemeldt.!! Lykke til og god sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...