Gå til innhold

Hvor mye er svigers med på planleggingen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er ikke svigers med på så mye av planleggingen, og det er på grunn av at jeg "ikke vil" hvis dere skjønner. De vet ikke så mye om noe egentlig, og det er fordi jeg vil at det meste skal være hemmelig. Mamma er med på mye av det, både når det gjelder kjolen, buketten, pynt osv, men jeg syns på en måte at svigers ikke skal blande seg inn.

Hm...håper dere skjønner hva jeg mener og ikke tror at jeg er noe ondt menneske. Men jeg håper at svigermor får være med på planleggingen av sin datters bryllup, sånn som min mor har vært med på min planlegging.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg tror automatisk at det er mamma`n som er med på planleggingen av brullupet. Min mor var med da jeg tok ut kjole men utenom det er det ikke så mye hun hvet. Jeg ordner det meste selv. Ang svigemor så har hun bare to sønner og tror hun gjerne vil være med og ordne litt. Hvet hun har bedt noen søstre lage kaker og det er helt greit for meg. Glad for alt jeg slipper og tenke på.

Men det er som du sier,at det er jo litt morsomt at noe er hemmelig også.

Uansett så er det bra for all hjelp en får bare de spør først.

Skrevet

Ja, min svigermor har sagt at vi må bare si ifra hvis vi trenger hjelp til noe, bla kaker. Men jeg har lyst til gjøre ting selv, og det sies jo at jo flere kokker, jo mere søl:)

:)

Skrevet

Inkluderer ikke svigers så mye heller i planleggingen av vårt bryllup vi heller. Nå skal jo minstejenta deres gifte seg to mnd før også, så da har de nok med det, føler jeg :)

Min mor har ingenting med planleggingen å gjøre, heller ikke min far. (Min mor skal heller ikke komme). Men, fordi jeg vil holde det litt hemmelig også. Forstår deg godt hovedinnlegger :)

Skal spørre dem om kaker og sånt, men ikke noe mere, hehe. Når det gjelder kjole og slikt, så har jeg forlover som blir med på det :)

Skrevet

greit nok at mor er med på å planlegge f.eks brudekjole osv. Men når det gjelder planleggingen av selve bryllupet føler jeg det blir feil og ikke inkludere svigers like mye som vi inkluderer mine foreldre.

Det er jo en stor dag for min kommende manns forelde også. Jeg kan ikke se at det skal være noe forkjell på om de gifter bort en gutt eller ei jente.....

Men her involveres ikke foreldrene i særlig stor grad i det hele tatt. Det skal være vårt bvryllup med våre prioriteringer osv:)

Skrevet

Vi har innvolvert svigers( eller de har vel egentlig innvolvert seg selv) og de og mine foreldre har planlagt alt av underholdning, der vet ikke vi noen ting, men resten har vi bestemt. og det er helt greit for oss.

Skrevet

Tror det er helt naturlig at du planlegger mest sammen med din egen mor, det gjør jeg også. Men jeg er litt sånn vil-bestemme-alt-selv i tillegg til at jeg er en kontrollfreak og tror at ingen klarer å få til ting sånn som jeg vil uten at jeg gjør det selv...:)

Syns det er litt ok jeg at ikke alle vet alt, da blir det jo ingen spennende overraskelser på dagen da:)

Gjør som du føler for og ikke tenk så mye på hva de andre mener, er helt sikker på at alle sammen kommer til å ha en flott dag uansett.

Skrevet

Det kommer vel an på hvem som bryr seg kanskje?

Mamma kunne ikke brydd seg mindre om kjoler, bryllup og bordpynt. Ikke er hun gift selv heller. Svigermor deriomot er litt mer "dollete" av seg, derfor tror jeg at jeg heller ville spurt henne om å være med. Rett og slett fordi hun hadde kost seg, mens mamma hadde kjedet seg ihjel! :)

Skrevet

Ja, det kan hende det er engasjementet som mangler. Svigermor er veldig nysjerrig på hvilken kjole jeg skal ha, blomster i buketten osv, men det er på en måte jeg som holder litt tilbake.

Det er sikkert jeg som er litt rar men:)

Skrevet

mine svigerforeldre har bare gutter selv, så hvis de ikke hadde fått delta i bryllupsforberedelsene så tror jeg de ville blitt veldig lei seg. Når det er sagt så er det ikke bare lett og moro med "så mange kokker..." Er utrolig slitsomt å passe på at alle er informert om alle detaljer hele tiden. Men det gir min svigermor enorm glede, så jeg biter tenna sammen og svelger litt frustrasjoner for familiefreden.

Skrevet

Jeg tror det er opp til hver enkelt å bestemme sånne ting selv, svigers, foreldre, besteforeldre, venninner og forlovere :)

Mange som har forskjellige meninger. Gjør det du syntes er rett ifølge hjertet ditt, hovedinnlegger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...