Gå til innhold

Da har jeg fått henvisning til fysioterapi...


UnePune äntligen hemma!

Anbefalte innlegg

...men føler meg litt dum egentlig...er sykemeldt nå fra jobben, og nå etter et par uker har jeg jo nesten ikke smerter...!!! På morgenene er jeg stort sett helt fin, men blir litt stivere utover dagen og får noen stikk nå og da. Så lenge jeg tar det med ro er jeg jo i ganske fin form....argh...er no dritt det her! Men veit jo jeg blir dårlig så fort jeg er på jobb igjen da...men føler meg skikkelig teit nå fordetom.

 

Ser fysioterapeuten at jeg har bekkenløsning selv om jeg ikke har smerter der og da?

 

Hva er det vanlig at fysioterapeuten gjør den første gangen, noen som veit?

 

Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysioterapeuten jeg var hos spurte masse om når jeg fikk vondt, hvor det var etc. Så så hun på hoftene mine (hadde på meg bukse, bare dro den ned litt, og hun kjente nedover ryggen og spurte hvor det gjorde mest vondt.

 

Så forklarte hun masse om bekkenløsning, viste på plansje og kunstig skjelett hvor leddbåndene løsner og informerte om hjelpemidler som kan være nyttige senere. Hun viste meg mange forskjellige øvelser jeg burde ta for å styrke bekkenet, og viste meg hvordan jeg skulle gå ut av bil, gå ut av sengen, snu meg etc. Jeg lå/satt på benken og måtte gjøre øvelsene, så greit å ha klær man kan bevege seg i.

 

Hun masserte meg også. I grunnen var det ikke behagelig massasje, men hun trykket på punkter i hofta/ på rumpa der leddbåndene er festet. Kraftig massasje kan gjøre vondt verre. Hun klarte i hvert fall å trykke rett på der det var vondt, og hadde ikke problemer med å vite hvilken side eller hvor jeg har mest vondt bare ved å se og kjenne på meg. Jeg lærte i hvert fall mye om min egen kropp der! Og jeg er utrolig fascinert over hvordan hun kunne finne ut så mye om meg bare ved å trykke på enkelte punkter i kroppen min uten at jeg informerte om hvor det var/ikke var vondt.

 

Jeg fikk også en brosjyre om bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...