Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Hei! Jeg registrerte meg her idag,og håper å finne likesinnede som er i samme situasjon som meg. Alene med jente 4 år,sliter litt med denne tilværelsen med følelser vi sikkert alle har hatt. -Ikke alltid like kjekt å ta hver eneste søndagstur alene.Søndag er liksom familiedagen,og det er sårt å alltid gå alene. -Dårlig samvittighet,ingen tid for deg selv,og litt kaos innimellom. Man blir jo sliten også av og til.... Dette er ikke ment som noe sutreinnlegg og jeg sitter absolutt ikke hjemme og synes synd på meg selv.Men det hadde vært hyggelig å bli kjent med noen i lignende situasjon! Bor i Bergen,og syns det hadde vært kjempekoselig å møte nye mennesker da jeg ikke kjenner mange her.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Det er ikke ukjente følelser du skisserer her Er selv alene med en gutt på 6,5 og ei jente på snart 4. Det er noen ganger trist å være den eneste som er alene på alle fotballkamper, treninger og aktiviter som foregår. Bare det å ikke kunne dele gleden med noen når ungene gjør noe morsomt er trist. Bor selv i Oslo, og her er det jo en del mennesker. Men min gamle omgangskrets har ikke barn. Så de vi var sammen med med barn var min eks-manns venner. Nå har jeg sakte men sikkert begynt å bygge meg opp en egen omgangskrets med barn på nogenlunde samme alder. Jeg er heldig og bor et sted hvor det er en del barn. Derfor er det naturlig at vi kommer i snakk på lekeplassen vi voksne, og til alt "hell" er det en del andre enslige mødre her også Også gjennom barnehagen til minstejenta har jeg fått kontakt med et par. Kaos er det alltid når man er alene tror jeg. En rekker rett og slett ikke over alt Jeg har begynt å få barna til å hjelpe til litt, de er såpass store at det ikke gjør noe. Så tjener de opp goder på jobben de gjør. Forventer ikke all verden, men det kan være å hjelpe til med å feie gulvet, legge inn litt klær, bære en pose med matvarer hjem fra butikken, etc. Eldstemann passer også søsteren sin om jeg må løpe i butikken eller de er ute sammen. Jeg vet aleneforeldreforeningen i Bergen har et aktivt lokallag, du kan jo ta kontakt med dem for å treffe flere som er alene
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Hei og takk for svar! Kjekt å se at andre også har det akkurat slik som jeg ja.Da føler man seg ikke sååå alene likevel... hilsen hovedinnlegger
Tiny dreams ♥ Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 Jeg er ikke alenemor, men har vært. Bor i Bergen og vil gjerne bli kjent med folk. Har en sønn på 4 år, som jeg er hjemme med. Hadde vært kjekt å bli kjent med folk som har barn på hans alder
Kamille:) Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Hei Jeg er alene med sønnen min på 3,5 år. Vi bor i Oslo. Tenkte jeg skulle tipse deg om det lukkede forumet for aleneforeldre som vi har inne på www.pratekompaniet.com. Man ber om tilgang, og det er da selvfølgelig kun for aleneforelde. I tillegg til det lukkede er det også et vanlig åpent forum for aleneforeldre der. Der arrangeres det treff for aleneforeldre i Bergen akkurat nå. Bare å henge seg på. Dette er linken til det åpne aleneforeldreforumet, der kan du også lese om det lukkede: http://d74636.u27.netbox.no/forum/forumdisplay.php?f=8
Alenemor 82 Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Hei! Skjønner godt hva du mener. Jeg er alenemor til en jente som blir 4 om ca to uker. Vi bor i Bergen. Jeg er også her i håp om å finne noen i samme situasjon som meg. Savner å ha noen å finne på noe sammen med, sammen med jenten min. Annenhver helg er hun hos sin far, men de helgene hun er hos meg sliter jeg ofte med å finne på ting å gjøre. Får dårlig samvittighet for at hun kanskje kjeder seg ved å bare å være sammen med meg. Har ofte lite tiltakslyst til å gjøre noe kjekt, bare oss to. Hadde vært mye lettere å ha noen å gjøre noe sammen med.
Qasisis Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Jeg har vært alenemor endel år. Har prøvd å bli sammen med barnefaren nå, men ser ikke ut til at det kommer til å fungere.. :-( Har en sønn på 5 år og bor ved Bergen. Hadde vært kjekt å bli kjent med flere :-) Kanskje vi skulle hatt et treff?
Alenemor 82 Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 Jeg er med på et treff. Hadde vært kjempekoselig å møte flere alenemødre i denne byen.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Vi er mange aleneforeldre inne på det lukkede aleneforeldreforumet på Pratekompaniet.net. Du er hjertelig velkommen!
trillemamma Skrevet 5. august 2006 #10 Skrevet 5. august 2006 Ja, det er jo sant Det er bare det at nye brukere får ikke tilgang til det lukkede forumet. Du må skrive min. 50 innlegg før du får tilgang der. Uansett, vi er en gjeng på det åpne forumet som treffes med jevne og ujevne mellomrom. Det er igrunnen på tide med et nytt treff nå snart.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 Det går veldig kjapt de 50 innleggene altså, fortere enn man tror. Det er fordi det ikke skal være mange inaktive medlemmer der, sånn at vi som er der skal vite hvem vi åpner oss for. :-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Hei hei. er ikke alenemor men alenefar jeg da.. hverdagen er ikke så enkel hær i huset den heller..jeg jobber på dagtid (0800-1600)mens pia er i bhg fra ca 0700-1630. vi er oppe hver dag kl 0600. matpakken er laget klar fra kvelden før for å spare litt tid om morgenen..etter jeg er ferdig på jobb å pia er hentet, så er det rett hjem å gjøre det daglige der. som feks å lage middag, vaske klær osv(som igjen tar tid) føler mange ganger at jeg er helt tom for energi, men prøver alt jeg kan å gi henne oppmerksomhet imellom gjøremålene..pia er 5 år å veldig selvstendig. men hu skal ha oppmerksomhet veldig ofte. pappa pappa" kom å se" pappa pappa " se hva jeg gjør" mens jeg feks lager middag.. er vel sikkert en normal dag for de fleste, men jeg vil bare dele mitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå