Gå til innhold

Jentenavn: Hva er finest ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere er finest av Ida, Ingrid, Maria og Silje og hvilke assosiasjoner har dere til disse navnene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i slutten av 20årene og har venninner som heter Ingrid, Maria og Silje, så jeg knytter selvfølgelig navnene til de. Men det er greie jenter alle tre, så har ingen kjipe assosiasjoner til noen av de. Liker Maria best, det er det "sprekeste" navnet. De andre tre blir litt kjedelige...

 

1) Maria

2) Ingrid

3) Silje

4) Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida - veldig vanlig nå, kort og greit.

Ingrid - klassisk, jeg tenker voksen dame med permanentkrøller.

Maria - pent, passer til en med mørkt hår.

Silje - søtt, motenavn på 80-tallet, lyshåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida - fint navn, tøft, samtidig som det er feminint. Jeg kjenner ei super jente som heter det, så har bare gode assosiasjoner.

Ingrid - ikke noe godt forhold til dette navnet, det klinger ikke så fint heller

Maria - klassisk pent navn syne jeg, kanskje litt kjedelig?

Silje - nja.. kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida - da tenker jeg på skoleflinke og smarte jenter, alle jeg kjenner som heter ida har nådd langt i livet.

 

Ingrid - da tenker eg på ei overbeskytta lita prinsessa.......

 

Maria - tenker på jesus mor, selvfølgeli! Ellers er det bare et kjedeli navn (syns jeg)

 

Silje - Er et stort NEI! De jeg kjenner som Silje er narkomaner og andre ting jeg ikke vil gå inn på. Så jeg steiler ved navnet silje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maria- Helt greit.. Litt kjedelig...

 

Ingrid- Samme som Maria...

 

Silje- Søtt nok... Gode assosiasjoner... Men kjenner mange Silje, ødelegger litt...

 

Ida- En Ida her og en Ida der... Kjenner minst 13 Ida! Det kjedeligste navnet jeg vet om! Har ikke tall for hvor mange forskjellige Ida'er som jeg har gått i klasse med oppigjennom! Som norsklæreren min sa i klassen min; "Oi, her er det bare en Ida, pleier å være minst 3-4..."

 

Så jeg stemmer alt untatt Ida!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Maria og er fornøyd med navnet mitt :o)

Jeg synes også Ingrid, Silje og Ida er kjempefine navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ingrid - nydelig, tidløst og godt navn

2. Ida - fint og søtt navn

3. Silje - var veldig vanlig når jeg vokste opp, og da syntes jeg det var kjedelig. Liker det av en eller annen grunn mye bedre nå.

4. Maria - fint, men litt kjedelig.

 

Bare fine navn her, du har god smak!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for Ingrid. Det er et sååå fint navn. Ganske mye brukt, men det er jo alle navnene du nevner. Ingrid er så godt, tidløst og norsk navn!

 

Ida blir en nummer to, etterfulgt av Maria. Synes det er ålreite navn også.

 

Silje synes jeg er forferdelig. Tror bare det er fordi jeg har meget dårlige erfaringer med ei Silje da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar.

Det virker som om Silje er et navn flere har neg. assosiasjoner til ?

Jeg vet ikke om så mange Silje'r, men de jeg kjenner er kjekke jenter som absolutt ikke er narkomane.....(kanskje heller litt "pappajenter"..)

Men er Silje et litt belastet navn ?

 

Ang. Ida, - ser at det ligger svært høyt på navnetoppen, men vi kjenner ingen som heter det.....

 

Hvilke av disse (Silje og Ida) hadde dere valgt dersom vi skulle velge mellom de ? Og hvilket passer best sammen med Ingrid og Maria ?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine navn alle sammen i grunn, men det er jo ti-på-topp navn alle sammen. Men det er jo selvfølgelig en grunn til at de er det....

Jeg har selv et forferdelig vanlig navn og det er igrunn litt kjedelig.

Vi var stort sett 2-3 i klassen og på fotballaget osv.

Jeg for min del kommer til å finne et litt mindre brukt navn enn det jeg selv har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Silje. Kjenner veldig mangen Silje. De fleste mellom 20 og 30 år. Alle er kjekke jenter som har klart seg godt her i livet.

 

(ps. Ikke noe i veien med Ida heller, men syns det er litt kjedeligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har problemer med å bestemme dere, hva med:

 

Ingrid Marie (jeg vil ha dette, men mannen hater både ingrid og marie)

Silje Marie

Ida Marie

 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...