Gå til innhold

Hjelp babyen liker ikke melk lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hu er 7 1/2 måned og får MME. Men hun vil ikke ha melk lenger. Får i henne 300- 400 ml i døgnet. Noen dager får jeg knapt i henne 300 ml og det synes jeg er veldig lite. Hu har god matlyst og spiser bra. Men vil liksom bare ikke ha melk. Hu tar flaska men drikker seg bare utørst liksom og spytter ut smokken igjen. Jeg skal ringe helsesøstra, men tenkte om noen her har noen tips

Dette har jeg prøvd:

kald og varm melk

kopp

gi melk når hun er kjempe trøtt

gi melk før maten

med og uten malt.

Skal prøve et annet merke, men jeg tviler på at det hjelper noe særlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Kan ikke gi deg noen råd men har akurat samme problem selv bortsett fra at jenta mi bare er 10 uker. Gi beskjed når du har snakka med helsesøster da og masse lykke til!!

Skrevet

Vi hadde det slik for noen uker siden (han er snart 9 mnd nå).. Han ville ikke ha melk, bare grøt/brød/frukt/middag. Holdt på slik i nærmere to uker, men så var det tilbake til normalen igjen..

Skrevet

Nå har jeg snakket med helsesøster og jeg skal fortelle hva hun sa. Men dere må huske på at dette gjelder vårt barn med den alderen hun har, og uti fra vekt, almentilstand, antall måltider osv osv osv

Hun sa at vis vi klarer å få i henne 300 ml + 2 grøtmåltider i døgnet var det bra. Ikke mase med melka. Bare være glad for alt hun fikk i seg. Tilby vann mellom og til måltidene. Ellers skulle vi bare være glad for den melka vi får i henne, og bare håpe at hun ikke slutter helt. Barn bør drikke melk fram til de er året.

Det er så rart jeg har to barn. Den eldste er utrolig glad i melk. Der har vi måtte begrense det oppover, han kunne levd på bare melk. Og så har vi altså nr 2. som ikke liker melk.

Skrevet

Sånn er det her også! Snuppa er 6 1/2 mnd, og får bare mme (altså ikke mm).

Hun spiser to grøtmåltider pr dag, og litt frukt - og kanskje litt brød eller middag. Ellers er væskeinntaket på kanskje 300 ml totalt med melk i løpet av en dag. Ikke alltid det er det heller...

En gang i blant innimellom drikker hun som bare det...

Min helsesøster sa at de regulerer væskeinntaket selv. At vi bare skal tilby, men at det ikke var noe å bekymre seg for. Så da prøver jeg å ikke gjøre det da, selvom bleiene er tørre leeeeeenge...

Vi sper på med frukt, vi! Sikkert en ond sirkel som gjør at hun ikke blir mer tørst, men det er jo masse væske i f.eks. eple, pære og melon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...