Gå til innhold

smalltalk mellom mannen og hans eks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en annen som tar opp problemet med sjalu stemor her...

Jeg er nok en sånn en. Liker ikke at mannen min utveksler nytt om naboer og felles kjente med eksen sin. Det har jeg sagt til han, og han er nok kortere mot eksen sin enn han normalt ville vært...

Jeg er ikke spesielt sjalu ellers, er aldri sjalu på andre damer han jobber med eller treffer osv. Men akkurat eksen hans, og NB kun den eksen han har barn med! Henne er jeg sjalu på. Jeg er ikke sjalu på de andre damene han var sammen med før henne....

På sett og vis føler jeg vel at han er bundet til henne med uløselige bånd, siden han har fått barn med henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig, for akkurat det sa jeg også her på fredag når jeg om min mann var ute å spiste. Så traff vi en vi kjente og vi begynte å snakke om forskjellig. Akkurat det som du sier her, sa jeg også.

Skrevet

Jeg fordømmer ikke, men bare lurer her :)

Hvorfor mer sjalu på en han har barn sammen med? Det er jo en grunn til at de ikke er sammen mer, enten det var han eller hun som gikk. Og når han nå er sammen med deg så er det jo deg han vil ha.

Jeg håper og tror at den gangen mine barn får en stemor (har stefar) at vi (jeg og far) fortsatt kan snakke sammen som i dag. For meg er det viktig at barna ser at vi kan prate om andre ting enn dem også. Men jeg er ikke "venner" med far, men vi kan godt snakke om gamle naboer eller utveksle nytt om andre ting.

Skrevet

Hvis det er en dame jeg IKKE er sjalu på så er moren til mannen sitt særkullsbarn. Barnet kom til verden som følge av en onenight stand og mannen og moren til ungen har ikke gjort noe annet enn å krangle om samvær i alle år. Den forakten han føler for denne damen gjør at jeg ville sett svigermor som en større trussel enn henne :)

Skrevet

jobbe litt med seg selv, og i hvertfall ikke prøve å ødelegge en god kommunikasjon mellom far og mor. Selvfølgelig kan det føles litt rart at mannen din tar en kaffi hos eksen, men det viser jo nettopp at han er en flott og ansvarsfull mann. Som er interessert i å følge opp barna sine, selv om forholdet til mammaen ikke var det beste.

Jeg oppfordrer mannen min til å hele veien ha god kommunikasjon med mor, og nekter han ikke å delta på aktiviteter sammen med eksen og sønnen. Innimellom er jeg selv med, om det er noe spesielt som foregår. Like ofte er det bare mannen min og ev sønnen min og felles som drar, så jeg kan slappe av litt uten barn.

Skrevet

Han ER jo faktisk knyttet til henne med uløselige bånd, som du sier. De har jo barn sammen. Det må du bare godta, for det kan ikke endres.

Når det gjelder å småprate litt om felles kjente og ting de "har sammen" fra før, så er det jo ikke rart om de synes det er koselig av og til. De har jo hatt et liv sammen, det er klart de har en del ting til felles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...