Gå til innhold

Frykten styrer livet mitt


Mamma, jeg :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke et englebarn, men frykten for at hun skal sovne inn er så stor at det styrer livet mitt nå... Hun er 7,5 måned og først nå begynner jeg å ta helt av, titter til henne hvert kvarter jeg er våken og våkner minst hver halvtime hele natten for å sjekke at hun puster.

Har hatt et par episoder om natten hvor jeg har trodd hun var borte, føltes livløs (trolig dyp søvn?!) eller ikke pustet når jeg holdt finger forran nesen hennes i 10sek, men idet jeg sjokkert løfter henne opp, så leer hun på seg.Har hele tiden vært engstelig og sjekket henne med jevne mellomrom, men jeg blir reddere og reddere og sjekker oftere og oftere...

Ingenting gjør det bedre da hun meget ofte snur seg og legger seg på magen med hodet ned. (er en meget aktiv jente som har begynt å krabbe alt...) Klarer ikke å få henne til å ligge på rygg, det beste må bli på siden.

Jeg er livredd, hva kan jeg gjøre for å roe meg og sove godt om natten igjen? Vet at statistikken er på min side, men det hjelper MEGET lite...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen en slik frykt,det har jeg hatt med alle mine barn.

Men når det gjelder deg så syns jeg du skal få en henvisning til psykolog/psykiatrisk sykepleier og prate litt ut om temaet.Tror du trenger et profesjonelt syn på dette,en utenforstående som kan hjelpe deg med å virkelig se at statistikken ER på din side.Denne frykten din sliter deg ut..

Jeg ønsker deg lykke til,Mamma,jeg:),ting blir bedre etterhvert!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...