Gå til innhold

rett etter fødsel...: /


25.nov.08 og 14.07.06

Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt å få skrekken. Hvordan kommer man egentlig til å føle seg etter en fødsel de første timene og ukene? Off, kommer ikke til å føle meg veldig vakker den første tiden overfor mannen min rett etter tror jeg. Stor og stygg hold-in truse, klær som ikke passer, store pupper som lekker og som må holdes inne i en stor og usexy ammebh, blod fra underlivet i flere dager...tror ikke jeg kommer til å ha med kamera engang til sykehuset...kanskje bare til bruk på baby-ikke meg.

Andre erfaringer med dette? Burde kanskje vært anonym, men neida...bare egne tanker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Forstår at du tenker slik. Det gjorde jeg med min første. Og hadde alt det du skriver om, men jeg følte meg som den vakreste kvinnen i verden.

Og nettopp fordi mannen forgudet sin kvinne som hadde gitt han et avkom. Følte rett og slett at fødselen trakk oss enda mer nærmere hverandre. Håper du får den følelsen etter å ha født også. Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man føler seg ikke helt på topp rett etter en fødsel, sliter med akkurat de tingene du beskrev. Men, samtidig følte jeg meg kjempe fin og stolt av me selv, samboeren sa han bare ble mer forelska etter fødselen. Så tror ikke du behøver bekymre deg i det hele tatt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din kommer til å synes du er en gudinne som nettopp har satt barnet hans til verden. Selv om ikke du synes det.

 

For å føle seg litt bedre selv: Bestill en skikkelig velværetime hos frisøren like før termin. Si at du vil ha en klipp som holder også hvis du går 14 dager over tida. Har du en favoritt-parfyme? Kjøp fuktighetskrem i samme lukta. Og dusjsåpe. Da føler du deg freshere og det er litt luksus. Hvis du legger i et par hundrelapper ekstra får du helt "normale" amme-bher. Gode ammeinnlegg av ull gjør det uproblematisk med lekkasje. Magen er mye mindre enn den nettopp har vært, og hvis den "henger" litt kan du like godt ha f.eks gravidskjørtet ditt eller en treningsbukse eller noe, syntes det var værre at beina ble som tømmerstokker i et par dager mens vannet forlot kroppen, men det var jo litt fascinerende også. Blødningene er som en sterk mens. Ikke noe værre. Brukte vanlige nattbind. Bilder: Tenk på at det ikke bare er bilder du skal se på nå, men også bilder lille vennen skal se på når den selv blir forelder om 20-30 år, og vise fram når den blir besteforelder.

 

Dette kommer til å å jempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk til dere alle sammen :) Idag føler jeg meg mye bedre, det går jo så opp og ned. Tror jeg skal gjøre noe av de velværetipsene som blei anbefalt her. Håper bare at jeg rekker det føre baby kommer...men den kommer kanskje ikke for tidlig. Vi venter jo alle på feriepenger nå så føre det er det ikke mye man kan kjøpe, dessuten jobber jeg jo :/ Slitsomt, men tror jeg ville blitt gal av bare å være hjemme og...tror jeg!!!

Sjekka litt ammebh'er idag og det er ikke mye fint egentlig. Tar meg en tur på babyshop i mårra og titter. :)

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...