Gå til innhold

Navn som ikke passer til voksne...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes det er endel av navna som er populære nå (flest guttenavn), som ikke høres så bra ut når jeg tenker på en mann i 40-årene....:

Benjamin

Sebastian

Trym

Martinius

etc....

 

Flere som tenker slik?

Å, synes det er så vanskelig å finne navn!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kan vel tildels være enig med deg der.

Jeg hadde ikke så vanskelig valg med navn til sønnen vår, da han er oppkalt etter min pappa som døde en måned før jeg ble gravid. Tok mellomnavnet til pappa og mellomnavnet til min morfar og det ble bestemt med en gang jeg ble gravid.

Det blir mer vanskelig hvis vi får nummer to!

Sønnen min heter forresten Håkon Milliam! Vi kaller han stort sett for Håkon siden Milliam er ett navn som veldig få har hørt før!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det vil jo forandre seg etterhvert som guttene blir større. Om 40 år er det kanskje vanskelig for våre barn og se for seg en liten baby som heter Sebastian - fordi det er blitt et gubbenavn.

 

Mine svigerforeldre var helt fra seg da naboene kalte gutten sin Jonas for 20 år siden, "at det gikk an!" I dag er det vel ikke akkurat så mange som reagerer på det navnet... Ting går seg til : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikkje det blir noe problem. da eg gjekk på ungdomsskulen på slutten av 80tallet var det ein lærar og ein elev som begge heitte martinius. var heilt naturleg det. blir ein vane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før syntes jeg Emilie var gammel-dame-navn, men nå er det jo liten-jente-navn.

og om 50 år er det vel gammel/voksen-dame navn igjen.

 

Det med alderen som passer til navnet har noe med hvor mange i hvilke aldresgrupper som heter det. Det vil endre seg med tiden...

 

Se navnekurvene på Statistisk sentralbyrå så ser du utviklingen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om en voksen dame som heter Solgull, og det blir helt feil i mine ører! Ellers har jeg litt problemer med Lasse, selv om jeg vet om flere voksne som heter det, syns det passer best på små gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt forandrer seg naturlig og om en del år kommer vi til å få 80/90 åringer som heter Leon, Sofus og Kaja. Flotte navn!

Det er jo spennende at flere forskjellige navn kommer, så ikke alle heter Trygve-Per! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du føler det slik, er jo selvsagt at det endrer seg med tiden hvilke navn som brukes. Du er sikkert vant til at "alle" voksne men heter Tor, Bjørn, Svein osv, for det var populært før. Når dine barn blir voksne er det jo en helt annen sjanger som råder, og det vil være helt vanlig med menn som f.eks heter Benjamin.

Datteren min heter Oda, og det er vanskelig å se for seg en dame på 40 som heter det nå, men etterhvert blir det jo mer og mer vanlig, med tanke på hvor mange Oda som er blitt født de senere årene!

Ville ikke tenkt slik hvis jeg var deg, gi barna dine de navna du liker best nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...