Gå til innhold

alt dette

babymaker skal ha en jente til

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde vært unngått om folk hadde tenkt seg om bitte litt før de fikk barn.. Jeg vet dette er skikkelig provoserende asså men det blir en litt annen vinkling enn det som pleier å være her inne.

Jeg sliter med mine følelser fordi min kjære fikk barn med en annen dame uten at de skulle dele livet sammen..

Nei tenk dere om før dere setter barn til verden! så unngår vi alt sammen!

Sånn da setter jeg meg tilbake og venter på stormen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

provokasjonen min kom rett og slett av barnslig reaksjon fordi vi stemødre blir nærmest hetset fordi vi ikke får til det vi bør og ikke er gode nok for barna til bio mødrene.. så derfor ett lite tupp tilbake til dere biomødre som mener at vi stemødre ikke er bra nok for barna deres og gir oss inn her på debatten.

Jeg vet det ikke skaper noen hyggelig stemning her inne å legge ut sånne innlegg som jeg nettopp har gjort men mener det er lov siden det så godt som altid er en gruppe som blir angrepet her inne til stadighet og det er oss stemødre som prøver og vil men ikke får det til sånn sm forventet av verken oss selv eller dere rundt oss.

Skrevet

Ble ikke provosert jeg da. Beklager. Skjønner jo hvor du vil hen med innlegget. Men jeg mener at dette ikke helt henger sammen.

Vi elsket hverandre og ville ha barn sammen begge to. At livet endret seg var vi begge triste for. Men vi hadde tenkt oss godt om.

Pass deg selv så ikke du sitter der som x-stemor OG alenemor :)

Da kan du jo bite tungen av deg. Hva får deg til å tro at dere kommer til å holde sammen for alltid? Ingen som kan vite dette med 100 % sikkerhet. Personer kan noen ganger endre seg.. vokse ulikt i ett forhold.

Synes det er forskjell på dette og det å gå inn i ett forhold med barn.. som ikke er ens egne.. for senere bare å klage og hate ungene og situasjonen. Mener jeg da :)

Skrevet

Hvis han hadde holdt seg til den damen som er mor til barnet, ville du ikke hatt disse problemene nå.

Heller ikke hvis du hadde tatt valget om å ikke satse på en som har barn fra før.

Med mindre du mener at han ble far etter å ha vært utro mot deg? I så fall beklager jeg.

Ellers, all sympati for at det er tøft å få ekstra familie og ekser på kjøpet.

Skrevet

Kan si meg enig på dette, for det er slikt for vår del og. Ja de var vel sammen, men det hadde de ikke vært lenge og det var ikke begges ønske og de var unge. Alle de problemmene som vi har pga dette i dag er ikke fordi jeg ikke elsker dette barnet som det skulle vært mitt, nei det er mye mer enn som så bak alt driten. Så ja eg også skulle ønske folk tenkte seg litt om før de får barn.

Men når det også er sagt, så vet jeg jo at det er mange som har følgt "boka", men som går ifra hverandre. Så jeg forstår at disse blir såre over disse innleggene. Kansje de har de samvittig og at derfor føler de seg truffet, noe som de ikke burde gjøre. De som istendfor bør føle seg truffet av disse innleggee, tror ikke jeg har evne til å gjøre det. De ser bare sitt eget behov............

Hilsen ei stemor som skulle ønske det hadde vært mindre problemmer med brutte forhold der det er barn med i bildet...

Skrevet

det var det som var litt av poenget med innlegget mitt.. jeg vet det er flere grunner til at folk går fra hverandre.. men er akkurat som innleggene noen av bio mødrene her har, de tar alle stemødre over en kam! derfor valgte jeg å gjøre det samme så de kan føle hvordan det føles å bli pirket på skulderen når man føler man ikke fortjener det..

som jeg skrev i sta. ja det er barnslig men tror det er den eneste måten noen skjønner på! og skjønner de ikke dette da er det ikke håp!

Skrevet

synes i grunn hele dette innlegget er litt trist jeg. Stemødre mot mødre liksom. Tror alt hadde vært mye enklere hvis man hadde gjort en ærlig forsøk å jobbe sammen.

Skrevet

Når det gjelder stemødre og biomødre så er det vel like ofte det går bra som det går skeis å opprette en god dialog.. er jo ikke sikkert det er god dialog mellom foreldrene til barna engang...

Jeg sier meg godt fornøyd med at jeg og min kjære er enige om våre husregler og regler for barna (vårt og hans sønn fra før). Så får biomor rase om hun skulle være uenig, for når sønnen deres er i vårt hus under samvær er det vi som bestemmer. Så enkelt er det.. vi blander jo oss ikke inn i hva hun gjør og det hadde ikke vi kommet langt med heller så:)

Nei, her feier vi for egen dør og bryr oss ikke med biomor annet enn det formelle vi må. Så slipper man peset det kan bringe med seg.. (vil tro hun er litt vanskeligere enn gjennomsnittet av dere biomødre der ute også..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...