Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Sønnen vår er litt over 3 uker gammel, men vi har ikke fått noe personnummer ennå. Hvordan gikk dere frem? Jeg har fått beskjed om at jeg må vente med skjema for navn til jeg har personnummer.. stemmer dette? Noen som vet om det ligger informasjon om dette på nettet? Skjemaer etc også til å laste ned? Vi skal snart ut å reise, så jeg vil ha alt i orden før det.. Takk!
Sjalabais Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Rundt 3-4 uker etter fødselen fikk vi et skjema i posten fra folkeregisteret. Der skulle vi fylle ut fornavn (evnt. mellomnavn) og etternavnet vi hadde valgt til babyen. En ukes tid etter vi hadde sendt det tilbake, fikk vi fødselsattest med personnummer i posten. Hvis det haster litt for dere, ring folkeregisteret der du bor og forklar at det haster litt. Mulig de har en alternativ måte som går raskere å gjøre det på.
Nina og Lucas Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 hm, husker ikke helt ammetåke tror kanskje jeg sendte inn fødselsattesten.. spør på trgdekontoret i morgen.. jeg hadde personnr til han kanskej 5 uker gammel:) skal du reise ut av landet med han må du ha pass til han ca 500 kr. tar ca ei uke:) men hos oss tok det 2 dager inkludert post..
Kakebakesøte Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Vi sendte inn navneskjema som vi fikk i posten, det kom forholdsvis fort. Så kom personnummeret i posten ikke så lenge etter. Jeg husker ikke om vi måtte legge ved fødselsattesten i navnskjemakonvolutten (tror ikke vi måtte det)... Huff, så fort man glemmer!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Men vi har ikke fått fødselsattest heller... hvor får jeg denne? Uff føler meg helt teit- men hvordan skal man vite alle disse tingen? Jeg kunne selvfølgelig ha ringt trygdekontoret for å høre... Takk for all hjelp!
Gjest Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Fødselsnummeret står på det skjemaet en får tilsendt med forespørsel om navn. Så fødselsnummeret har man allerede før man velger navn. Vi bestemte oss ikke for navn før minsten var nesten 6 mnd, og sendte da ikke inn navnevalgsskjemaet før den tid, men fødselsnummeret hadde vi hatt hele tiden siden det sto på skjemaet. Dette skjemaet fikk vi et par uker etter fødselen.
Sjalabais Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 DPersonnummeret stod ikke på skjemaet vårt.... Mulig at det er forskjellig fra kommune til kommune kanskje??
Gjest mphs Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 Man får ett skjemai i posten fra likningskontoret og folkeregistere der man innen 6 mnd må skrive på navnet til babyen. Dette sender man tilbake til de og innen kort tid får man tilsendt en fødselsatest der navnet på ungen, personnummeret og hvem som er foreldrene står.
Ella i farta Skrevet 28. mai 2006 #9 Skrevet 28. mai 2006 Når jeg leverte bekreftelse på navnet hans på skatteetaten fikk jeg noen uker senere et brev med bekreftelse på hans informasjon...altså navn, fødselsdato og personnummer.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. mai 2006 #10 Skrevet 28. mai 2006 Vi fyllte ut skjema om navn, til folkeregisteret, så kom det fødsels attest i posten ei ukes tid etterpå.
hurlumhei Skrevet 28. mai 2006 #11 Skrevet 28. mai 2006 på sykehuset, står på "armbåndet" hun fikk der
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #12 Skrevet 28. mai 2006 Det står riktignok ett fem sifret nummer etter fødselsdatoen på armbåndet men det er ikke personnr. Du nå være folkeregistrert med ett navn for å få det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå