Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Holder på å bli sprø av svigermor! Helt siden lenge før termin har hun ringt hver dag for å høre om ikke barnebarnet snart ville "komme ut". Jenta ble født langt på overtid og etter hun kom, kommer svigermor på besøk stadig vekk, da uten å ringe først. Synes det er forferdelig irriterende da det ikke alltid passer med besøk. Nå er jeg heldigvis litt ovenpå igjen etter fødselen, men synes det likevel er slitsomt at hun plutselig står i gangen. Selv de første dagene hjemme fra føden kom hun plutselig, ofte akkurat da jeg hadde lagt meg nedpå for å hvile meg siden jenta endelig var sovnet. Off, ble kanskje litt rotete dette her, men måtte bare tømme meg litt. Burde vel sikkert fortalt henne dette og ikke dere, men synes det er slitende at hun må ha alt inn med teskje! Har nemlig hintet MYE om dette og passer på å ringe selv hver gang vi skal til dem og sier"måtte bare sjekke om dere var hjemme og om det passer at vi kommer en tur nå". Kan vel ikke få sagt det bedre vel, uten at hun blir dritsur? Ah, godt å få det ut...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Enig! Vi ønsker også at de ringer eller sender en sms før de kommer på besøk. Men da vi sa det sa svigerfar at det var svært så pirkete og fin jeg var på det når folk måtte bestille TIME før de kunne komme på besøk! Det var akkurat som hos legen, sa han. Han kunne ikke skjønne at han måtte si fra før han besøkte barnebarna. Han sa også at han flere ganger har vært her og døra har vært låst og ingen har lukket opp for han. Det stemmer- for i halv 8 tida er det ofte bading( og vi bader ofte sammen med barna) og da lukker vi ikke opp. Det er vanskelig å høre ringeklokka når vannet renner, dusjen er på og ungene leker seg med vann! Men det vil ikke han forstå. Jeg er foresten ikke vant med å låse døra heller, men etter jeg ble kjent med mannen min og begynte å få besøk av familien hans har jeg måttet det. De kommer rett inn uten å gi lyd fra seg. Da vi sa de måtte ringe på først ringte de på og deretter kom inn. Jeg gidder ikke å tenkte på at jeg møter svigerfamilien min når jeg er på vei fra badet til soverommet mitt etter å ha f-eks dusja. Og jeg synes det er en menneskerett å kunne gå slik jeg vil i huset som bare min mann og jeg betaler huslån på!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Her i huset har vi lås på dørene, og tror ikke at de sitter der bare til pynt... Det går an å bruke dem... Vi bor dessuten slik til at dørene så godt som alltid er låst.
Gjest Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Svigermor kom på uanmeldt besøk 2 ganger mens sønnen min var rundt 4 mnd. Hun gikk på hue og ræva ut begge gangene. Fikk ikke komme innom i 2 minutt engang. Det stoppet megga engang for alle! I mitt hjem er det jeg som bestemmer og ingen svigermor braser gjennom dørene som hun innbiller seg at hun har rett til!
doffine Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Jeg skjønner frustrasjonen din her.... Men det er nesten som serien som heter alle elsker raymond... Der kommer foreldrene til ray i tide og utide... Håper virkelig det løsner for deg... En kan ikke ha det slik.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Ja, du høres jammen hyggelig ut...Herregud...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå