Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snupp og bløtkaka

Du hadde svart på innlegget mitt, men skriver dette alene så kanskje sjangsen for at du ser det er større !

Åååååååååååååååååh nå ble jeg glad =D Endelig noen som har vært der nylig !!! Kan du ikke fortelle meg litt om restauranter og ting og tang du opplevde. Ting man kan gjøre, eller ikke gjøre :P hehe !!!

Er det forskjell på strendene der ? Hva koster det å leie en solseng feks.

Sukk som jeg gleder meg, vi skal være fra 3-17 juni, håper SÅ vi slipper dårlig vær !!!

Takk for svar !! Er i ekstase jeg nå hehe !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alcudia strekker seg jo langs hele den lange stranden på 14 km, så det er ikke sikkert vi bodde i nærheten av der dere skal bo. Vi bodde ikke midt i sentrum, men et godt stykke utenfor. Spiste da mye på en resturant som heter Albufeira, god mat og god service. Men maten er generelt god der, spiste masse!!! Spiste på en tapas resturant i byen en kveld, dyrt med utrolig bra, kommer ikke på hva den heter..... Vi spiste ute hver eneste dag, ofte med forrett og det var ikke svimlende dyrt, men ikke billig heller. Men klart, billigere enn i Norge. Drakk masse irsh coffee! ;o)

Vi var på 2 utflukter, marineland og grottetur med markedbesøk og likørsmaking. Begge deler var fint, men det kommer litt an på hvor gammel barnet ditt er om dere vil ha utbytte av det. Kunne tenkt meg å dra til det badelandet i Palma, men det ble ikke tid. Hadde minsten vært større, så hadde vi nok dratt på sånn moonlight riding, hørtes så fint ut.

Det er som sagt en lang strand der, og den er deilig, det er langgrunt og fint i vannet. Men stranden var bedre nærmere sentrum, men vi klaget ikke vi altså. Koster 3-4 euro å leie solseng, 7 å leie 2 med en parasoll.

Hvis du har bleiebarn så ta med alt av bleier!!! Husk reiseforsikring og helsekort. Tantungen min ble innlagt på sykehus pga dehydrering etter oppkast og diare, og sykehuset var veldig bra.

God tur, og spør bare mer hvis du lurer på noe. Kos dere masse, masse!!! :o)

Skrevet

Så flott ! Takk for svar !

Jeg reiser ikke med barn, men med barn i magen ;) Hehe...så derfor må jeg jo uansett ta det noe roligere enn normalt. Jeg er idag 24+4, når vi reiser er jeg vel 25+3, så jeg reiser i uke 26 og 27 ca. Legen mener dette går bra og har informert meg om alt jeg må passe på osv.

Dette er hotellet vi skal bo på:

http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Spania/Mallorca/Alcudia/Apartments/Alcudia+Pins.htm?Search=True.

Det er også litt utenfor sentrum, tror det ligger helt på "andre siden" av stranden i forhold til gamlebyen og bryggen osv. Hvis du trykker "Se Hotell på kart" kan du se at vårt hotell er # 1 og ligger ganske langt sør på en måte :)

Synes hotellet ser veldig fint ut, også veldig glad for at det er nærme stranden da jeg er gravid og må ofte på do hehe ! Så kan jeg jo bare løpe opp dit ! Det gikk bra å bade i vannet nå eller ? Har en samboer som vil bade, bade, bade hehe - så for han går det vel bra uansett! Meg derimot, jeg bader ikke om det er iiiiskaldt HEHE ! Da skal det være BRA temp i luften først.

Gleder meg så vanvittig jeg, er det ok med buss/taxi der ? Hva anbefaler du ? Jeg har faktisk vært i Alcudia en gang, men da var jeg 9 år, så jeg husker desverre bare mini-klubben og that's it :P

Ja et spm. til, hvor lang tid tok bussturen fra flyplassen til hotellet deres ca. ?

Hmmm ja det er vel spm. jeg har i denne omgang haha !!! Du er veldig snill som orker å svare, så takk for det :)

Klem og kos fra reiseklare meg !

Skrevet

Bare hyggelig, fikk hjelp selv før jeg skulle av gårdet på tur, så det er klart man svarer på det man kan til andre også. :o)

Fikk ikke linken til å virke jeg, men vi bodde også på den siden dere skal bo på, helt nær sjøen, og rett ovenfor var den store innsjøen som du ser på kartet.

Vi badet i havet nesten hver dag, tom babyen vår tok seg en tupp en dag det var over 30 grader. Syns det var veldig deilig, og på de varmeste dagene må man nesten bade, liker ikke å ligge å svette. :o)

Vi tok taxi hvis vi skulle noe, men det går sikkert fint å ta buss også, men vi syntes det ble lettere med taxi siden vi hadde vogn og baby. Sikkert billigere med buss.

Det tok ca 50 minutter fra flyplassen til hotellet, veldig grei tur, og de har sikkerhetsseler i bussen nå som er påbudt å bruke. De holder på med motorvei nå, som nesten er helt ferdig.

Lykke til, og hvis det skulle skje noe helsemessig med noen av dere, så er sykehuset som sagt toppers, og det finnes skandinaviske leger der. Det vrimlet av gravide kvinner der, enkelte så veeeldig gravide ut også, så det går nok veldig fint. :o)

Skrevet

Så bra !!! Betryggende å høre, har gruet meg litt til blikk på stranden nå som jeg er gravid, kan jo hende noen ikke synes noe om det å gå rundt gravid slik, at det er vulgært osv. Klart man skal "drite i de" men det kan uansett være litt ubehagelig. Jeg er 23 år og føler at jeg får mange blikk nå som jeg er gravid, ser ut som folk tenker både det ene og det andre, og det er ekkelt synes jeg ! Derfor er jeg spent på hva eldre synes om gravide damer som sprader rundt i bikini... ! Tenker jeg får både stygge og koselige blikk/tanker !

Vel, vel ! Det skal uansett ikke ødelegge turen hehe !!! Flott å høre at man kan bade i havet !

Veldig rart du ikke kommer inn på linken, jeg har prøvd flere ganger nå og kommer inn med en gang, her er den på nytt:

http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Spania/Mallorca/Alcudia/Apartments/Alcudia+Pins.htm?Search=True.

Du kan jo prøve om du har lyst, spent på å se om dere bodde rundt der vi skal bo :)

Takk igjen !

Skrevet

Nope, kommer ikke inn nå heller. :(

Gravide kvinner er jo noe av det vakreste som er, så ikke bekymr deg for det. Strutt med magen og vær stolt av det vakre du bærer på! :o)

Skrevet

Henger meg på her jeg også for vi drar til Alcudia på lørdag. Alle snakker om p20-solkremen. Kan du huske om du såg den i butikkene der nede? Eller bør jeg prøve å kjøpe den før vi drar nedover?

Og så en ting til, hvordan er det med shopping litt utenfor "sentrum"? playa de Muro heter vel området. finnes det noe kjøpesenter, ikke bare liten matbutikk i nærheten. Vi skal også bo like ved den innsjøen så det blir jo et lite stykke å gå inn til selve sentrum.

Hælledussen jeg gleder meg sånn!

Skrevet

Vi reiser også lørdag, kanskje med samme fly da om det er fra Oslo :) Kl 7 går iallefall flyet hehe !!! Hva er solkrem p 20 ?

Skrevet

p20 er solkrem som mange her inne anbefaler. God for små unger tiltross for at den har dette berømte kjemiske filteret som kan virke skadelig ved bruk over lengre tid.

Jeg skrev lørdag, men mente fredag.... :) Oslo klokka sju for oss også. Vi drar med startour, du drar sikkert med Ving.

Vi kommer nok til å møte på mange norske. Til og med kjentfolk kanskje. Høres ut som det er mange som har ordna seg tur for tiden.

Skrevet

Vi reiser med Apollo !!! Ja håper så INDERLIG på bra vær !!! Her har du noen værlinker:

http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=4014

http://www.channel4.com/news/weather/world_city.jsp?city=Alcudia&country=Spain&continent=Europe

Ser bra ut det =D

Vi skal bo her:

Håper det blir bra ! Gleder meg så vanvittig nå !!! Sukk !!!!

Reiser dere med barn ? Jeg reiser med barn i magen hehe !!!

Skrevet

Hei du! Jeg så ikke etter solkrem der nede i det hele tatt, hadde tatt med meg det vi trengte. Har hørt at de selger den på tax free på Gardermoen, så du kan jo ta en titt der. Det ser ut som dere skal bor nesten akkurat der vi bodde (vi bodde på Alcudia park) og da har jeg vel skrevet noe om det, eller?? Tror jeg gjorde det...hehe... ;o)

Men kjøpesenter er det ikke på Alcudia i det hele tatt, jeg så ikke noen ihvertfall, hverken der vi bodde eller i selve sentrum. Bare butikker. Og det er laaaangt å gå til byen, ville heller satset på buss eller taxi.

God tur, du også! :o)

Skrevet

Er det ingen slags butikker der ? Høres jo helt fjernt ut, kan man ikke handle mat heller ? sånne dagligvarebutikker osv. ? Hva om man trenger solkrem feks. Apotek da ?

Huff nå ble jeg litt nervøs her ! Hehe..

Shopping er jo noe annet, men det finnes vel i palma har jeg hørt. Hvilke type butikker er det de har der da ?

Spent nå !

Skrevet

Hehe...joda, de har apotek der, og masse små matbutikker og parfymerier med solkrem og sånt. Men for å shoppe mer enn det så ville jeg dratt til sentrum eller Palma. Men siden det var såpass dyrt så shoppet jeg ikke noe, jeg da. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...