Gå til innhold

Barn i bryllup...

Chanelle med ♀♂♂♂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan se ut til at flere velger dette bort..

Jeg lurer litt på hvorfor, egentlig??

Selv hadde vi våre (da..) to barn med, på 6 og 2 år. Små nieser og nevøer var selvsagt også velkommen, fordi vi er glade i dem også, og vil gjerne ha dem rundt oss på denne viktigste dagen..

Vi hadde et eget rom (med to dyktige barnevakter) hvor vi hadde TV med video, liten trampoline, bøker, madrasser osv..

Her kunne de utreagere, om selve arrangementet ble for kjedelig!

Rundt klokken 22 var samtlige helt skutt, og barnevaktene tok med våre hjem. (De andre ordnet barnevakter til sine selv)

Mens vi planla bryllupet, vurderte vi ALDRI å utelate unger, det hadde blitt så feil for oss...

Respekterer selvsagt alle sitt valg, men jeg lurer på hvorfor dere som velger å ikke invitere unger gjør dette??

Noen argumenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger = mas på større arrangementer.... en skal pleie seg selv, kjærligheten, gode venner, ikke la all fokuseringen være på barnet/barna, det er de som får all oppmerksomhet ellers... en skal vie tid til hverandre og kose seg uten å tenke på å underholde barna....

Skrevet

...som sagt hadde vi barn i bryllupet (ca.9 tilsammen) og de tok på ingen måte bort oppmerksomheten fra oss! (Som om det da skulle være en tragedie...)

Og som jeg nevnte, vi hadde barnevakter med, og i den grad ungene trengte underholdning, stod barnevaktene for denne!

Synes ikke argumentet ditt holder mål, jeg! Det blir sånn hva du TROR kommer til å skje, ikke hvordan det faktisk kan bli..

Skrevet

Unger = mas på større arrangementer... Hæ? Og det skal være argument for at barna ikke skal få være med i bryllup - og kanskje enda til i foreldrenes bryllup... Nei, den der synes jeg var trist.

Kan ikke skjønne en gang, hvor skuffet min lille slektning skulle blitt, om han ikke skulle fått vært med bryllupet til mamma'n og pappa'n sin. Han som hadde vært med på hele planlegginga, og som var så stor at han forsto alt sammen. Og som satt så fin gutt store deler av middagen, men som også fikk mulighet til å leke med de andre barna i selskapet når tida ved bordet ble altfor lang. Og som hadde med barnepike og gikk og la seg da energien tok slutt. Og du anonyme, mener at han (og de andre barna) skulle blitt snytt for hele moroa. Stakkars unger!

Noen barn kan ikke ta oppmerksomheten vekk fra brudeparet i et bryllup, men de er en naturlig del av selskapet.

Skrevet

Mine barn skal så absolutt være med i brylluppet til mamma og pappa'n sin! Det er en selvfølge. Skal ha med barnevakt som kan ta de hjem når de skal legge seg! De er jo vår nærmeste familie å skal selvfølgelig være inkludert på denne viktige dagen!

Skrevet

Vi skal ikke ha barn i bryllupet! Jeg synes ikke de hører hjemme sammen med alkohol og berusede mennesker. For oss hadde det uansett kun vært aktuelt med min brors 2 sønner på 3 og 5 år og de hadde ikke hatt noe glede av å være med på selve festen. De skal være med i kirken, men skal til barnepasser etterpå. Jeg hadde revurdert det om jeg "måtte" invitert flere barn, slik at det ble en 8-9 stk, men for 2 stk (som er rimelig hyperaktive) velger vi å bruke energien på de andre gjestene. Det er godt vi er forskjellige :-)

Skrevet

Vi kommer ikke til å invitere barn i bryllupet. Våre egne to skal være med. Den ene er stor (7) og kan delta ganske lenge, den andre er baby og legges tidlig. Vi skal ha bryllupet på en fjellstue, så barna våre kan legges der vi er når de blir trøtte. Andre barn blir altså ikke invitert, men de som har baby kan selvfølgelig ta babyen med seg. Vi ønsker er morsom fest der alle gjestene konsentrer seg om å ha det moro og akkurat den dagen omfatter ikke det å ha med seg barn. Slik tenker vi. Synes det er rart at du sier at du respekterer alles valg og at du etterpå sier at en annens argument ikke holder. Alle har vel sine ønsker for en så spesiell dag og da må man kunne tenke og argumentere som man vil og ikke måtte forsvare seg overfor de verdiene du bruker.

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig med deg !!!! :-)

Skrevet

Under et sånt tema som dette vil det alltid være to sider av saken. Det kan selvsagt bli noe styrete med sutrete unger utover kvelden, men samtidig er det jo en stor begivenhet som en ikke opplever så veldig ofte da. Jeg mener selvsagt at folk selv må få velge om de vil invitere med eller uten barn.

Vi har invitert med barn, og så får de som blir invitert selv velge om de vil ha med barna sine eller ikke. De fleste hadde vel egentlig tenkt å ha barna igjen hjemme, men så fikk de vite litt om hvordan vi har lagt det opp i lokalet vi skal ha. Oppe i 2. etasje er det et veldig stort og fint rom hvor alle barna kan få lagt seg når de blir trøtte og slitne utover kvelden. Folk som har barn med må selv ta med noe disse kan ligge på/i. Dette rommet er også veldig fint å bruke som lekerom for de største barna. Selvsagt er det ikke bare bare for de aller minste å leke der oppe ettersom de da må opp en trapp, men de har også barnepasser som kan hjelpe dem. Vår lille tulle som akkurat har fylt året innen vi gifter oss skal selvsagt også være med, og det er litt på grunn av henne at vi har valgt å invitere andre barn. Men samtidig også fordi jeg har vært dagmamma for to jenter da de var små (1 og 3 år da jeg begynte der) som jeg så absolutt har veldig lyst at skal få se meg som hvit prinsesse ;) (som de kaller en brud). De er nå 6 og 8 år, og gleder seg veldig til denne dagen!

Vi har invitert i alt 11 barn, men vet at det er to som ikke kommer av dem. Vi synes det er litt trist at disse foreldrene ikke tar med seg barna sine, men det er jo selvsagt noe foreldrene må få bestemme selv. Kan jo ikke akkurat tvinge noen til å ta med barna heller. ;)

Skrevet

Vi skal heller ikke ha barn i bryllupet våres.I Kirken er det bare koselig, og hilse på de etterpå. Vi har ikke barn selv, om vi hadde hatt så tror jeg faktisk ikke at vi hadde hatt dem med. Man får så mange gode stunder ellers, at når vi skal gifte oss, så føler jeg det er bedre uten. Og foreldrene skal jo kose seg, og slappe av, uten å måtte tenke på bleieskift, sure miner og "jeg er leeeeeei..kjeder meeeeeeeeeg.."..

Blir musikk og dans, voksenfest.

Alle andre dager av året er supergreit, men jeg mener personlig at barn (med andre ord om de er over en viss alder, og greier å ta vare på seg selv), så har de liksom ikke noe å gjøre i ett bryllup.

Skrevet

Vi hadde våre barn med da vi giftet oss 13 mai i år....syns ikke det passet å ikke ha de med...de er en stor del av livene våre og har like mye rett til å oppleve den dagen sammen med oss som alle andre gjester....syns jeg da...

Skrevet

Vi skal ikke ha barn med da de fleste er så små at de ikke har noe glede av det. Men alle barn som fremdeles ammes er velkomne ettersom at alle gjestene er tilreisende.

Men jeg orker ikke 10 barn i alderen 2 - 5 år og syns heller ikke de har noe å gjøre på en fest hvor det serveres alkohol.

Mine barn, iallefall den elste som vil være 2 år skal iallefall ikke utsettes for fyll og støy.

For de minste, under året vil det lages til et amme/soverom med barnevakt slik at forledrene kan få slappet av.

Syns det er litt avhengig av alderen på barna og typen fest man velger å ha.

Kan vel legge stil at vi hadde blitt oppimot 30 barn i alderen 0 -7 år... De fleste av våre venner og søskenm har mer enn et barn.

Skrevet

Jovisst respekterer jeg andres valg!

Men i hovedinnlegget lurte jeg på hvilke argumenter en legger til grunn, når en velger IKKE å ha barn som gjester. Og om du hadde lest innlegget som lå der, stod det "Barn=kaos på sånne arrangement" og det må du være enig i, at det holder ikke. (Det blir som å si at barn=kaos på handleturer, derfor får ikke de være med der, eller barn=kaos i bursdag, derfor deltar de ikke der...)

Altfor generaliserende.

Jeg vet jo også at argumentet ikke stemmer alltid...VI hadde jo barn tilstede, og mindre kaotisk bryllup tror jeg du kan lete lenge etter...

Ikke snakk om disrespekt, men diskusjon...

Skrevet

...men når det gjelder dette med fyll/støy... Det er vel begrenset med det før etter kl 23 ++ ??

Jeg mener, det kan ikke være mange som blir veldig høyrøstet før etter den tid..? Og da er jo barna dratt/lagt seg..

Skrevet

lillegutt skal være med i vårt bryllup til sommeren! =0) Da er han 5 mnd gammel.. og jeg hadde aldri drømt om og kke ha han med uansett om han kan "forstyrre" eller ei.. Vi skal også i et bryllup en mnd før men da får vi ikke ha han med.. Og det er utrolig frustrerende!!! For jeg takler ikke og være borte fra han.. så det blir sikkert til at jeg reiser hjem igjen etter en lite stund..=/

Skrevet

Dessuten trodde jeg ikke at et bryllup var et sted man opplevde verken fyll eller særlig støy...? Særlig ikke fyll!

Og uansett ikke før godt og vel etter barns leggetid, vel...?

Skrevet

Fyll er kanskje så, men støy blir det jo. Levende/ikke levende musikk og mange som snakker i munnen på hverandre.

Ofte begynner jo servering av alkohol til kaffe/kakene. Til kaffen "hører" cognac, og kakene er ofte rundt kl 20, kanskje tidligere også.

Det er bestandig en eller annen som blir overstadig beruset, selv om de aller aller fleste ikke syns fulle folk og bryllup hører sammen.

Skrevet

Fordi vi vil at gjestene skal kunne slappe av, tenke på seg selv og kunne more seg med alkohol under festen.

For meg er barn+alkohol et ABSOLUTT NEI!!! Barn har ikke noe på et arrangement der det serveres alkohol å gjøre. Vi inviterer kun de "barna" som er over konfirmasjons alderen, og foreldrene er opplyst om at alle gjester vil få servert alkohol under middagen vår, så om de ikke liker at barnet deres drikker alkohol får de passe på selv.

Må legge til at jeg skal feire i utlandet, uten de strenge reglene for sjenking som finnes i Norge.

Skrevet

Jeg ser det ble litt kommentarer på fyll/støy. Nå er det slik at jeg satser ikke akkurat på hverken for mye fyll eller støy, men så lenge det serveres alkohol har man ingen garanti.

Det er jeg ikke intressert å utsette min sønn for....

Ellers så er det slik at nesten alle våre gjester kommer tilresiende så barna måtte jo blitt der hele kvelden.

Er da bedre at barna blir hjemme med barnevakter de kjenner enn å bli overlatt til fremmende her.

Skrevet

Jeg var i bryllup da jeg var sju. Det var servert alkohol, men det har jeg ikke tenkt over før nå i det siste, det husker jeg virkelig ikke. Jeg sovna på en sofa utpå kvelden og våkna når pappa bar meg i seng hjemme på natta. Jeg tror ikke barn tar skade i å være i et bryllup hvor det serveres alkohol. Det er et engangstilfelle, og som nevnt sovner de lenge før folk blir synlig beruset.

Vi inviterer barn i nærmeste familie, fire stykker. Hvis det blir for mange barn skjønner jeg at det kan bli litt styr da. Det får man vurdere i hvert tilfelle.Og det spørs selvsagt på hva slags plass en skal ha det på og hvor stivt det skal være.

Skrevet

Jeg tror det komme mye an på foreldrene innstilling, jeg. For meg er det naturlig å ha med unger, ikke bare i bryllupet mitt, men på vennemiddager og café etc. og mine er vant til å være med, og det går greit uten så mye styr.

Men på den annen side har jeg venninner jeg har sluttet å møte på café med unger, selv på superbarnevennlige cafér med lekekrok er de superstressa for at det "skal skjære seg" og stresser hvis ungen vil leke og stresser hvis ungen vil sitte på fanget og stresser hvis ungen ikke vil spise.... og da tenker jeg at en sånn bryllupsgjest spolerer mer enn en sutrete unge, og da hjelper det lite at jeg har et avlappet forhold til om unger er unger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...