Gå til innhold

beise ute i september?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøp hus, men overtar ikke dette her før 1 september, det må beises på nytt, men hvor lang tørketid er det etter vask av huset?

Det må vaskes, skrapes og så beises, det er et stort hus..

Bor i vestfold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Vi kjøpte hus i fjor, overtok det 1 mai. Dette huset måtte skrapes, vaskes, grunnes og så beises.

Vi brukte lang tid på å skrape huset. Herregud for en jobb! Anbefaler å stå med varmepistol og skrape litt og litt. Varmen får den gamle malinga til å koke og løsner dermed ra veggen mye lettere.

Hvis dere har pent vær, bruker huset to- fire dager på å tørke.

Der hvor malinga er borte, så man ser på treverket må der grunne med grunning beregnet for dette!!!!!! Veldig viktig!!!!

Grunning trenger også noen dager på å tørke, samt herde.

Det er viktig at dere får grunnet bart tre, før evt frost og regn kommer, ellers kan det bli fukt inni treverket og da råtner dette iløpet av noen år. Og da blir det fort dyrt.

Selve beisinga tok ikke all verdens med tid, det var gjort på en uke.

Men ikke beis vått treverk, vent heller en ekstra dag og vær 100% sikker på at det er tørt.

Vi brukte nesten hele sommeren i fjort på å skrape og beise huset, men det skyldtes MYE regn. Utrolig frustrerende og vente på at regnet skal gi seg. og så må man vente enda noen dager på at treverket skal tørke.

Jeg vil bare si at det er mye mer arbeid og tar lengre tid enn man tror, hvertfall hvis dere ikke har noen til å hjelpe dere.

Jeg ville kanskje ventet til neste sommer med å ta huset, da har dere bedre tid og slipper stress hvis det er dårlig høstvær og kulda setter inn.

Men det er meg da.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...