Gå til innhold

mamma for første gang


mimmi`80 - 07 & 09

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min skal bli foreldre for første gang med termin 24 januar. jeg vil gjerne følge dere andre som også har termin i januar. Vi bor på østlandet og er kjempe spente. Jeg lurer på en ting : dataen sier jeg er i 6 uke, mens legen sier jeg er i 5 uke ? Datoen er jo den samme ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du :)

 

Jeg om min samober skal også bli foreldre for første gang..vi har termin 19 januar,,,kjempe spennende :)

 

Vi bor også på Østlandet...hadde vært kjempespennende å bli bedre kjent med deg/dere..

 

Hmm det med ukene...hvordan skal jeg forklare...hvis vi tar et eksempel hvis man er 5 uker og 2 dager da..på vei..altså 5+2, da har man begynt på¨den 6 uke...og dermed er svangerskapet gått inn i sin sjette uke...men du har ikke fullført 6 uker...dermed er du ikke fullflørte seks uker på vei...men fem...hmmm skjønte du den??

Altså du har fullført fem uker...men er fem uker og to dager på vei, dermed begynt på din skjette uke..

 

he he ja...håper du forsto :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og sambo venter også vår første. Og har termin 23 januar.

 

Vi bor på vestlandet, og hadde vært koselig å bli kjent med dere. Føler meg litt ensom, siden vi har bestemt oss for ikke å fortelle dette til noen før 12/13 uke, pga sa i desember.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ej og samboeren min skal også bli foreldre for første gang,med termin 20.jan.07.Har ikkje våre til legen enda men trur ej skal prøve å få time neste veke.Har hatt så mange tegn frå fyrste dag;super såre bryst(kan ikkje takast bort i,og dei veks),halsbrann,lettare kvalm,mens uteblir,rar mage++Og no igår fannt ej ut att å ligge på magen varkje noko særligt.Ej synst kansje att det er litt drøyt so tidligt i svangerskapet.Men men.Vi gler oss veldigt:)Kjekt å fylle med andre i samme situasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med en liten spire i magen!!!

At legen sider du er 5 uker på vei stemmer nok. Når de regner ut tiden regner de hvor langt du er pluss dager. Altså 5 uker + 4 dager el.

Her inne regner de hvilken uke du er kommet inn i. Altså er du 5 + 4 dager gravid.. men inne i den 6 uken din. Når du kommer inn i din syvende uke her inne vil legen sikrive at du er 6+1 el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi skal også bli foreldre for første gang, termin 29. januar. Jeg brukte litt tid på å forstå dette med ukene, men nå tror jeg det har gått inn.

Vi bor også på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei:)

 

Jeg og min samboe skal også bli foreldre for første gang i januar. Har termin 14.januar etter min utregning,men var til jordmor på fredagen og hun sa at jeg har termin 13.januer... men men noe i rundt der:)

 

Er det noen fra trøndelag her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode svar på forvirringen med ukene, tror jeg endelig har skjønt det nå. Dvs at jeg i dag er 5 + 1 uker på vei (stemmer det, når jeg er i min 6 svangerskapsuke ?) Det er enda tidlig, men fy flate så gåen og kvalm jeg var i går. Det eneste jeg gjorde var å spise og ligge på sofaen....hehe sov stort sett hele tiden. Bra det var søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen

Jeg og min sambo venter også vår første, 13. januar.

Bor også på Østlandet, ikke så langt fra Lillestrøm. De andre av dere som bor på Østlandet, hvor på Østlandet bor dere? Gml er dere?

Jeg er forresten 27 når babyen blir født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst 6 +1 uker på vei, he he, tok litt tid å skjønne dette opplegget. Bor i Oslo, skal flytte til Lier (Buskerud) etter sommeren. Er 26 når barnet blir født. Min samboer er 3 år eldre enn meg. Vi prøvde i 2,5 uker på å bli gravide, hadde vel regnet med at det skulle ta lengre tid enn det, men vi er glade for å være gravide og jeg blir passet på nesten som en porselensdukke og han har begynt å omtale meg i flertall, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 23.Januar og bor sammen med samboeren min i Oslo.

Vi er kjempe spente og gleder oss masse, men smaboeren min er ganske nervøs da, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har termin 07.01, og dette er begges første i mye! Første graviditet, første svangerskap, første fødsel...

Jeg er 30, han er 39. Litt seint ute i forhold til dere andre her ser jeg... :) Bor i Oslo nå, men flytter i løpet av sommeren sør for Drammen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...