Gå til innhold

mamma for første gang


mimmi`80 - 07 & 09

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min skal bli foreldre for første gang med termin 24 januar. jeg vil gjerne følge dere andre som også har termin i januar. Vi bor på østlandet og er kjempe spente. Jeg lurer på en ting : dataen sier jeg er i 6 uke, mens legen sier jeg er i 5 uke ? Datoen er jo den samme ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du :)

 

Jeg om min samober skal også bli foreldre for første gang..vi har termin 19 januar,,,kjempe spennende :)

 

Vi bor også på Østlandet...hadde vært kjempespennende å bli bedre kjent med deg/dere..

 

Hmm det med ukene...hvordan skal jeg forklare...hvis vi tar et eksempel hvis man er 5 uker og 2 dager da..på vei..altså 5+2, da har man begynt på¨den 6 uke...og dermed er svangerskapet gått inn i sin sjette uke...men du har ikke fullført 6 uker...dermed er du ikke fullflørte seks uker på vei...men fem...hmmm skjønte du den??

Altså du har fullført fem uker...men er fem uker og to dager på vei, dermed begynt på din skjette uke..

 

he he ja...håper du forsto :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og sambo venter også vår første. Og har termin 23 januar.

 

Vi bor på vestlandet, og hadde vært koselig å bli kjent med dere. Føler meg litt ensom, siden vi har bestemt oss for ikke å fortelle dette til noen før 12/13 uke, pga sa i desember.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ej og samboeren min skal også bli foreldre for første gang,med termin 20.jan.07.Har ikkje våre til legen enda men trur ej skal prøve å få time neste veke.Har hatt så mange tegn frå fyrste dag;super såre bryst(kan ikkje takast bort i,og dei veks),halsbrann,lettare kvalm,mens uteblir,rar mage++Og no igår fannt ej ut att å ligge på magen varkje noko særligt.Ej synst kansje att det er litt drøyt so tidligt i svangerskapet.Men men.Vi gler oss veldigt:)Kjekt å fylle med andre i samme situasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider