Gå til innhold

Så vanskelig å velge navn, når vi er av to nasjonaliteter:(


anette_82

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

jeg trenger litt råd og veiledning! Mannen min er fra tyrkia, men er kurdisk og vil gjerne ha et kurdisk navn på sin datter som kommer om et par mnd(24 juli), og det forstår jeg veldig godt og han har sagt seg villig til at vi kan få ha et norsk navn først og så det kurdiske. det er jo nesten en selvfølge siden vi bor i norge og hun vil bli oppvokst her, gå på skole, få jobb, vi vil jo ikke at hun skal få problemer pga et uvanlig fornavn, men noe annerledes vil det jo bli uansett.

 

Så nå har mannen min funnet sine to yndlingsnavn: Zilan og Miryem.

 

men da passer lissom ikke mine yndlingsnavn så godt sammen med de: Amalie, ulrikke, iselin, leah og janicke(etter min døde søster)

 

Har veldig lyst til å kalle henne opp etter min søster som døde av krybbedød(19 aug 1981) før jeg ble født.

 

Janicke Zilan

janicke Miryem

 

Jeg synes det hele er så vanskelig, jeg begynner nesten å bli små stressa av dette navne valget.

 

Er det noen som har noen fine forslag, så tar jeg i mot med åpne armer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

til slutt vil dere nok finne et nydelig navn på deres jente!

Det er ikke alltid mulig å få yndlingsnavnene sine igjennom, kanskje oppdager man nye? Kanskje finnes andre gode muligheter å minne din søster?

Zilan høres for meg desverre som en guttenavn.

Janicke Zilan/Miryem skurrer i mine ører.

Hva med:

Amalie Shevin

Amalie Hiwa

Amalie Miryem

Iselin Evin(a) (Evin(a) betyr: mitt hjerte, min kjærlighet)

Lea Helin

Lea Niga

Lea Havin (Havin betyr sommer og hun blir født i juli)

Janicke Kajal

Lea Miryem

 

Mange hilsen,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aylin

Emine er jo to tyrkiske navn i hvert fall... Men hvis han bare vil bruke navn av kurdisk opprinnelse så er vel kanskje ikke det et alternativ en gang...!

 

Leah Zilan....Vet ikke jeg....

 

Leah Emine?:) Vet ikke hva dere ikke kan ha, eller vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Mirjan? Slipper dobbelt navn (tungvint spør du meg, er jo også ofte bare det ene navnet som blir brukt), og så får dere et spesielt navn som dessuten består av litt av begges ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...