Gå til innhold

oppgitt....


fruen♥medtojenter-des06+jan10

Anbefalte innlegg

jeg er så oppgitt.. vet at det er en stund til ungen kommer. men navnediskusjonen har gått opp til værs her i huset. jeg og samboen krangler veldig sjeldent, så å si nesten aldri. men når det kommer til navn klarer vi ikke å bli enige. bestefaren min gikk bort for snart tre uker siden etter en korttidssykdom, han ble syk omtrent samtidig som da jeg fant ut at jeg var gravid. vi trodde ikke han skulle gå bort så fort. jeg føler jeg har veldig lyst til å oppkalle barnet mitt etter han, blant annet også fordi dette skulle blitt hans første oldebarn, og jeg har et nært forhold til han. han het henrik til mellomnavn, og jeg vil at hvis det blir en gutt skal han ha henrik til mellomnavn, og hvis det blir ei jente, vil jeg at hun skal ha henrikke til mellomnavn. men samboeren er helt imot dette... han sa det rett og slett ut at det var et stygt navn og det såret faktisk. vi ellers er ganske enige om fornavn. så jeg syns at det rimer veldig fint med henrik eller henrikke til de fornavn vi har tenkt oss. han mener det blir altfor langt med fire navn.. fornavn, mellomnavn og våres to etternavn,. han mener det holder med min ene etternavn til å oppkalle etter bestefaren min... dette gjør meg irritert, rett og slett. og selvfølgelig sårer det... føler vi kommer ingen vei med det der. sukk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å moderere navnet litt? Synes du har et godt poeng, men Henrikke virker litt "oppkonstruert" i mine ører..

 

Hva med å finne et annet Hen... navn som feks..:

 

Henriette

Henni

Hanni

 

eller

 

Rikke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...