Gå til innhold

Planlagt KS på Haukeland Sykehus


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det flere som har erfart at de er utrolig "vanskelige" på å innvilge planlagt KS - nærmest uansett hvilken grunn man har?

 

Har hørt mye negativt om de, og nå er jeg i den situasjonen selv også. Føler meg rådvill og at jeg ikke blir hørt. Virker nærmest som om det går prestisje i å ikke høre på pasienten.

 

Tror nesten det hadde vært lettere å be om aktiv dødshjelp... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har flere venninner som har prøvd å få keisersnitt på KK uten hell, og alle hadde gode grunner. Kun en fikk innvilget og det er fordi hun selv er lege på Haukeland. To av venninnene mine prøvde på Voss og der fikk de innvilget uten diskusjon.

På KK har de en policy om at så lenge det ikke er fare for mor eller barns liv, så foretar de ikke keisersnitt. Vet jo at naturlig fødsel er det beste i utgangspunktet, men når man har fødsler bak seg som har endt i hastekeisersnitt eller lignende så synes jeg at et planlagt keisersnitt burde blitt innvilget neste gang når mor selv vil det.

Lykke til med å få keisersnitt. Håper de er snillere med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med jordmødre på Haukeland anbefaler jo å heller forsøke Voss fordi det er så vanskelig å få innvilget keisersnitt på KK. Gjør meg grenseløst irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg kan bare snakke ut fra mine egne erfaringer om hva jeg opplevde når jeg fikk mine to barn. Jeg har veldig fødselsangst og med begge barna mine fikk jeg innvilget keisersnitt på kk på haukeland sykehus. Da var de veldig forståelsesfulle og de mente at den løsningen var best for meg. Nå venter jeg nummer 3 og skal søke om ett nytt keisersnitt. Og jeg regner med at det går helt greit. Håper det løser seg for deg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen.

Så det stemmer altså det inntrykket jeg har av KK - at de er usedvanlig "vanskelige" der.....

 

Jeg har nå skrevet skriftlig klage til avdelingsoverlegen på KK med begrunnelser og ber om at avslaget blir omgjort. Hvis ikke dette går igjennom, så kontakter jeg Voss. Har hørt mye positivt om Voss, og det ser veldig greit ut på nettsidene deres - det er bare så upraktisk for familien å dra så langt. Men det går nok greit det også. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har 2 KS bak seg, så får man vel ikke lov til å føde vaginalt, så du får nok uansett igjennom det tredje KS`et ditt. ;-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...