Gå til innhold

Ostekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen en supergod oppskrift på ostekake? Jeg var en gang i konfirmasjon, og da fikk jeg servert en ostekake som var rosa/rød...Har noen en slik oppskrift?Tar imot alle typer ostekakeoppskrift med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er ikke rød, men jeg syns den er god =)

bunn:

175 g smeltet smør

en pakke bixit, knust i småbiter

fyll:

1 pakke philadelphia naturell

1 beger lettrømme

1/3 kremfløte

1 pakke sitrongele

120 g melis

topp:

1 pakke jordbærgele

fremgangsmåte:

knus kjeks og rør sammen med smeltet smør. ha over i rund kakeform og trykk den ut

bland philadelphia og rømme godt sammen, tilsett melis. lag sitrongele med halv mengde vann (2,5 dl), avkjøl litt før du forsiktig heller denne over osteblandingen og rører. visp kremfløten og rør den godt sammen med resten av fyllet. hell så dette over bunnen og sett i kjøleskap til avkjøling 4-6 timer (til fyllet er helt stivt).

lag jordbærgele med halv mengde vann, avkjøl litt før du så heller dette over den kalde ostekaken. sett tul avkjøling igjen til geleen er ordentlig stiv.

Skrevet

Denne ostekaken blir lys rosa.

Bunn:

14-16stk Digestiv kjeks.

1/2 dl sukker

1 1/2 ts kanel

Ca 100 gr smeltet smør

Fyll:

2 pakker ananas/mandarinost(TINE)

1 boks lettrømme

100gr melis

1ss vaniljesukker

1pk fløte

1 pk bringebærgele(halv vann mengde ca 3 dl)

Topp: 1pk Bringebærgele.

Knus kjeks, bland i sukker, kanel og smeltet smør. Trykk den ut på fat med kakeringen rundt.

Bland ost, rømme, pisket krem, melis og vaniljesukker. Ha i gele når den er litt avkjølt. Sett i kjøleskap til den er stiv.

Lag brimgebær gele med halv vannmengde og hell over når den er avkjølt. En av de beste ostekakene jeg har smakt.

Lykke til.

Klemz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...