Gå til innhold

Guttenavn er så vanskelig!! Forslag noen?


Nr-3-i-Magen

Anbefalte innlegg

Vi vet ennå ikke om det blir gutt eller jente, og tenker derfor på navn til begge deler. Det fins jo så mange fine jentenavn, så det er ikke noe problem, men guttenavn derimot...

 

Vi liker navn av typen Magnus, Håkon, Kristian, Eivind, Erlend, Henrik, Eirik, men disse er allerede brukt i den nærmeste familie (utenom Eirik, men der er ikke samboeren helt overbevist), så de kan vi ikke bruke.

 

Hvis dere har noen forslag til navn i denne sjangeren, så kom med de! Vi er helt blanke!

 

Vi vil ikke ha dobbeltnavn, ikke veldig norrøne navn eller bibelske navn. Er heller ikke noe glad i de "nye" navna, f.eks. Leander, Emilian, Matheo, Zakarias, Konstantin... Huff... virker kanskje veldig kresen nå, men det er jo viktig å finne et navn man virkelig liker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er noen forslag:

 

Thomas, Tom, Audun, Simen, Aleksander, Erik, Espen, Anders, Andreas... Ellers kan du jo gå inn på navnestatistikken på www.ssb.no for inspirasjon!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan

Marius

Erik

Vegard

Halvard

Henning

Kristoffer

Aksel

Amund

Åsmund

Aslak

Brynjar

Erling

Jakob

Joakim

Martin

Mathias

Sigurd

 

Var her noen du likte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matias

hans

chrisander

martin

even

sverre

 

har store problem med guttenavn sjølv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen er fint - hadde det bare ikke vært for den ufordragelige kjæresten til venninna mi... Erik heter broren min og onkelen min, så selv om det er et kjempefint navn, så er det nok eriker i familien. Anders finnes også i familien. Andreas blir for likt Andrea som jeg heter... De andre var ikke helt min smak, men takk for tips, skal kikke litt på ssb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even, Sverre og Johannes (kom på det da jeg så Johan) var fine... de må jeg tygge litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...