Gå til innhold

Lei meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå kjenner jeg at jeg er så lei dette her at jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å få det bedre inni meg.....Mannen min har en sønn fra før og vi har to barn i lag. Nå nærmer det seg sommer og det er tid for å bestille flybillett.........han bor langt vekke fra oss. Den flybillett var på noen tusen. Vet bidraget er under forandringer, gleder meg ikke til det brevet kommer. Det er vansklig når gutten kommer, han er ikke så ofte her og for hver gang han kommer så vet vi ikke hvor vi har han, så alt blir bare så gunstig.........nei jeg synest det blir så vondt og rart.

Jeg er så sint og lei meg for hvordan disse reglene er..at mora kan bare reise langt vekk, kreve mye bidrag for det blir lite samvær, legger opp til dyre flybillet som vi ikke deler likt mellom oss, vi betaler mest. Hun nekter på å dele regning på midten.

Jeg har ikke lyst å ha det slikt......at vi må forhold oss til dyre flybillet og bidragspost...........samtidig så får ikke far noe kvalitet med sønnen, siden hun velger å bo så langt vekke.Problemmet er ikke å betale bidrag, men han betaler mye, noe han ikke kan gi til de to andre barna sine. Dessuten så vet vi at pengene kommer ikke gutten til gode, det handler å krafse til seg penger i fra andre.

Det blir urettferdigt for meg, jeg kunne aldri ha gjordt slik mot mannen min og ungene. Det er ikke bare mine barn. Nei flytte langt vekk, uten go grunnen er utroligt dårligt gjort mot ungene.

trengte bare å lette litt på hjerte, vet jo at livet går videre, men kansje er det noen som kommer med noe som gjør at det blir lettere å takle at slik er det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det var leit. Vi bodde i Tønsberg, og da jeg ville flytte til Oslo for å flytte sammen med min kjære hadde jeg en samtqale med min datters far. Kunne ikke falt meg inn og bare tatt henne med og flyttet, det er tross alt over 1t kjøring. Dermed ville demmes samvær reduseres.

MEn han så verdien at hun fikk vokse opp i en familie, og gikk med på det. Og da kunne det ikke falle meg inn å kreve han for bidrag, skal han betale for at jeg tar et valg som faktisk resulterer i at de ser hverandre mindre????

Men han visste nok i sitt stille sinn at han og kom til å flytte fra Tønsberg, for han bor nå 2t unna i stede. Da han flyttet sammen med ei som bor motsatt vei.......men, uansett.......

Skrevet

Huff så dumt:-(

Å flytte langt avgårde med en unge, og la den andreforelderen sitte igjen, og få et kunstig forhold til barnet, er nok noe noen gjør for å få mer penger, og av egoistiske årsaker.

Jeg kan skjønne de som gjør det for å komme nærmere familie og venner, om man ikke har det på det stedet man bor, men å komme fram til løsninger er jo alltid viktig.

Håper det blir en bedre sommer enn det har vært før iallefall:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...