Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Skal ta noen fag der, men da jeg snakket med trygdekontoret om dette, så dem jeg måtte dukomentere hvor mye tid kom kom til å bruke på studiene osv. Det er jo greit nok, men hvordan skal jeg gjøre det før jeg begynner? Noen som tar resten av almenfagene der og vet ca hvor mye dere bruker hver dag på skole? Synes noen ganger dem lager det litt vanskelig det dumme trygdekontoret. Huff
Kjetil! Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Det må jo vera slik, for at dei skal sleppa å gje studiestønad til folk som berre har nokre få timar i veka... Du får jo ikkje stønadar du ikkje eingong veit sjølv om du har rett på... Og du har jo ikkje rett til studiestønad dersom du ikkje kan fortelja trygdekontoret kva du studerar. Timetalet for faga på allmenn påbyggjing står mange stader, t.d. på NKI sine nettsider. Men tek du det gjennom NKI vil du sannsynlegvis bruka lenger tid før du er ferdig (altså ta færre fag pr år), altså skal du ikkje ha støtta som om du var heiltidsstudent. Om det er studiestønad du vil ha, er det nok mykje betre å ta dette skuleåret på ein skule. Det er jo det stønaden er lagt opp for.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Du ringer ganske enkelt til NKI og ber dem sende deg dokumentasjon på hvor mye de regner med studietid pr. fag du tar gjennom dem. Så lenge du da følger progressjonen så er det jo greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå