Gå til innhold

Alle jenter med bekkenplager:


Iben guttemamma <3

Anbefalte innlegg

Alle jenter med bekkenplager :

 

Her er et tips til dem som har vondt i bekkenet men ikke helt klarer å ta det med ro :

 

Sett rompa ned i sofa/seng/stol og SLAPP AV!! Jeg begynnte med bekkenplager for ca 10 uker siden.. Disse kom bare etter jobb og når jeg var sliten.. Fikk beskjed av legen min om å ta det mer med ro, men hørte jeg på han? - NEI. Jeg skulle da ikke være svak osv.. Hadde masse styr på jobb (sykehjem) og et hjem å ha i orden.

 

Den dag i dag er det veldig begrenset for ha jeg kan gjøre.. Ikke vaske klær, ikke ta på meg sokker.. ikke vaske føttene mine i dusjen, ikke ta ut av oppvask-maskinen, ikke handle, ikke gå mye.. listen er lang.. Og alt dette kunne vært unngått om jeg bare hadde tatt det mer med ro.

 

Så alle dere, vær så snill å ta bekkenplager på alvor, jeg bare ber på mine knær om at plagene forsvinner med fødselen og jeg ikke havner i rullestol! Kjenner du antydning til bekken-vondt, RO NED !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ta det med ro!!! jeg er mye plaget med bekkenløsning enda. og det er 7 mnd siden jeg fødte. Angrer meg ihjel på at jeg ikke tok det med ro med en gang jeg kjente noe. Vær egoister - tenk på dere selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utrolig at det skal være så vanskelig. Måtte få meg en skikkelig knekk før jeg lærte å ta det med ro, ignorerte tegnene i flere måneder, helt til jeg ble sengeliggende. Nå begynner jeg å bli bedre og må virkelig ta meg sammen for å ikke sette opp tempoet igjen, er jo så mye jeg vil gjøre, huset ser ikke ut og ikke fått forberedt noe til babyen. Men nå sitter jeg her foran dataen og lar alt ligge, kanskje jeg har lært.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dra ut på dagene jeg, på besøk til venninner o.l. for jeg takler ikke rotet. Vet at om jeg går lenge nok og kikker på det så klarer jeg ikke la det vær. Har satt krykkene fra siste svangerskap godt synlig for å minne meg selv på hvor fort det kan bli så ille. Burde nok brukt dem allerede nå også,men takler dårlig å føle meg så hjelpesløs. Sofaen here I come...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj da... Ja, jeg burde kanskje ta det mer med ro jeg da...Har hatt periodevis vondt i bekkenet i flere uker nå! Jeg jobber i barnehage, men kjenner ikke så mye plager på dagtid når jeg er på jobb...går bare litt stivere enn vanlig liksom... Men når jeg kommer hjem fra jobb, og kvelden kommer, da gjør det vondt ja! Og jeg har et barn fra før å ta meg av, så det er ganske merkbart kan du si. Jeg er nå 28 uker på vei, og synes det er tidlig om jeg skulle blitt sykemeldt...men jeg burde kanskje vurdere det? Jeg går til fysioterapeut, og både lege og fys. anbefaler at jeg burde gå ned på arbeidsmengden...Det er kanskje ikke noe heldig å være sta å stå på sitt og ikke sykemelde meg fordi jeg synes det er for tidlig? Huff...skjønner at jeg burde roe meg litt når jeg leser om andre som har fått det så mye verre fordi de ikke roer seg ned... Kanskje jeg må kaste inn håndkleet, bite i det sure eplet, hoppe i det, eller noe, og omsider høre litt på hva leger, jordmor, fys., etc sier...hmmm...det er noe å tenke på ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare en ting, be om sykemelding!!!! Du blir GARANTERT verre om du holder på. Og mange blir dårlig etter fødsel... Jeg hadde det AKKURAT som deg.. kjente smertene etter jobb osv... vær så snill å trapp ned. Jeg angrer som en GAL at jeg ikke tok smertene på alvor. Det er faktisk din kropp, og du kan få skader for resten av livet. Og dessuten er det mye mer viktig at tar vare på kroppen din, enn å jobbe.

 

Mitt råd, få deg en sykemelding.. helt eller redusert.. men ta det uansett med ro. Jeg sitter som sakt her i dag å ikke klarer å gå 20 meter en gang før jeg må krype i seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff...det er skremmende å høre slikt...Jeg tror liksom ikke at det kommer til å bli så galt med meg da, men jeg skjønner jo det at man bare må ta det mer med ro...jeg har ny time hos fys og lege til uka, så får vi vi høre hva de sier da. Er et dilemma det der, jeg får så dårlig samvittighet i forhold til jobben! Men samtidig så får jeg dårlig samvittighet i forhold til at jeg ikke klarer å ta meg nok av datteren min når jeg er sliten etter jobb! Da er jeg liksom "ferdig" og orker ikke finne på noe mer ... Så...skal jeg ha det slik resten av svangerskapet? Nei...jeg tror faktisk jeg må finne en bedre løsning...Vurderer nå å trappe ned noe, kan jo begynne med 20 prosent kanskje og se hva den ekstra "fri" dagen i uka kan gjøre for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke en fridag i uka er løsningen, høres ut som du burde trappe mer ned enn det. Vet det er vanskelig å ta dette på alvor før det er for sent, men når det er for sent kommer du til å angre for at du ikke gjorde noe før. Om du ikke klarer å gjøre det for deg selv så er det kanskje lettere å gjøre det for datteren din...? Jeg tenker i hvert fall sånn når det gjelder alt mulig, bekkenet, da jeg sluttet å røyke osv, sier til meg selv at datteren min skal ha en sunn og frisk mamma!

 

Ville prøvd 50% sykemelding og se om det gjorde det bedre, hvis ikke er det bare å bli fullt sykemeldt, det er tross alt din helse og ditt liv vi snakker om her...

 

Uansett, lykke til!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd, det er liksom ikke så enkelt når man ikke har opplevd dette før. Ja, det er vanskelig, får dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør føler jeg...Men må jo bare tenke på meg selv og mine kjære... Det føles litt mer "riktig" å gjøre noe med det, når jeg også hører fra andre som har vært i samme båt...Og ja, viktig for datteren min at jeg holder meg oppegående og frisk resten av svangerskapet...Mannen min jobber mye, så mye av det daglige er det uansett jeg som må ta meg av. Da kan jeg kanskje ikke tenke at jeg skal jobbe fullt lenger... Takk igjen for dine råd, alle råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAA !!!! TA DET ROLIG !!!!! Jeg tok det ikke rolig nok når jeg begynte å få vondt....endte 4 mndr på krykker, en mnd i rullestol, kunne ikke ta meg av sønnen min den første mnd. etter fødsel, og må fremdeles ta det veldig rolig nå nesten 4 mndr etter fødsel. SÅ DET ER ABSOLUTT VERD Å TA HENSYN TIL SMERTER I BEKKENET !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...