Gå til innhold

SA?!


suupah-girl

Anbefalte innlegg

jeg vet jeg er paranoid,men jeg er så redd for at noe skal gå galt...Jeg lurer bare på om en får noe slags forvarsel på SA(ondt i magen osv...),eller om en bare plutselig får blod i trusa/på papiret?!

 

 

Skal ikke tenke sånn,men hvem kan la være da når en har blitt så glad i lille nurket som ligger i mammas mage?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk vondt helt nederst i magen først og følte det var noe galt. Gikk så på do og det var litt blod på papiret. Gikk et par timer før jeg fikk mer vondt. Gikk så på do igjen og kjente at det bare rant og etter litt følte klumpene som kom og hørte det plasket litt i toalettet. Visste da med sikkerhet at det var en SA. Trengte ikke å se noe heller, jeg bare visste det.

 

Man kan ha brunlig utflod (spotting) uten at det er noe galt. Er plaget med det nå, så jeg er sykemeldt for å ta det med ro. Spottingen kommer så snart jeg begynner å stresse litt eller jobbe med noe.

 

Er vel kanskje litt paranoid jeg også, men man blir vel ofte det etter

1 SA i uke 8 (tvilling1 i august), 1 MA i uke 12 (tvilling2 i september) og 1 EXU (5+4 i desember) bare på noen måneder. Derfor er det litt deillig å se at magen begynner å vokse (er 9+3), men tør ikke juble for mye heller. Er redd det skal skje noe igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg hadde en SA i høst. fikk jeg først litt rosa på papiret. men det var så lite at jeg tenkte ikke noe mer på det. så den samme kvelden var jeg å shoppa med en venninne, og hadde ikke SA i tankene i det hele tatt. Så dagen etter følte jeg det kom litt mer. Men hadde ikke vondt i hele tatt!! bestillte en legetime og fikk UL den ettermiddagen. og når jeg kom hjem fra legen begynte jeg å blø blø masse. skikkelig fælt. men jeg hadde aldri smerter slik mange har. bare smerte i hjertene våre. og fikk oppfølging med ny ul 1 uke etterpå og da var alt borte.

skal på ul nå i uke 9, siden jeg har hatt en SA.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

SA=spontan abort

MA=missed abortion (død i mors liv, utskraping)

EXU=extrauterint svangerskap (utenfor livmor, i egglederen) Ordnes med enten operajon som kan ødelegge egglederen eller cellegift som gjør at embryo slutter å vokse, trekker seg sammen og blir avstøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...