miatittin Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har fått barnehage til gutten min på 16mnd.,og det er jo kjempebra. Men...det er bare det at jeg vet ikke sikkert om jeg vil ha han i bhg ennå. Tenker mye på bla.alle infeksjonene der. Jeg skal bare jobbe to dager i uken nå det første halve året iallfall. Orker ikke tanken på å være mer borte i fra "gulle-klumpen" min:) Så er det jo litt økonomisk også. Bestemor kan passe han,og får hun tusen kr for det,ja da sparer vi nesten tre tusen i mnd. ( kontantstøtte og hva bhg koster) Men så er det jo det at hvis hun skulle bli syk,eller noe annet,hva gjør vi da?? Hva ville dere gjort jenter??? Hjelp meg med dette vær så snill!!!! Tusen takk på forhånd:)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Er det full plass du har fått? HVis ikke hadde jeg nok heller villet ha ham i barnehage de dagene du jobber. Da får han andre barn å leke med og mange flere utfordringer enn med bestemor. Man hvis du må ha ham full tid og bare jobber 2 dg i uken er jeg litt mer i tvil. Jeg syns barnehage er et veldig godt tilbud, men det er klart det er mange fordeler for et barn å være med mormor også.
♥Snulder Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Jeg hadde en venninne som dagmamma de dagene jeg jobbet med forrige mann. Jobber 50%. Hun var mye syk, så det var kjempetrøbbel. Endte med at vi søkte barnehage. Grunnen til at jeg ikke hadde søkt barnehage tidligere var at jeg ikke "orket" slippe ham helt. Synes det var tryggere med noen jeg stolte på. Vel og bra det, men mye enklere med barnehage. Blir ikke så mye fraværsdager.
Ronja65 Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Selv håper jeg på barnehageplass, da jeg begynner å jobbe. Jeg tror jeg har prøvd alt, dagmamma, besteforeldre, praktikanter og barnehage. Barnehage var det beste for oss. Det jeg kan huske med besteforeldre, er at de blir fort slitne. Tror kanskje det er fordi at de føler et større ansvar en nødvendig. Det var mine foreldre som foreslog at de skulle passa barna ( da 1 1/2 og 3 år gamla).Det gikk veldig fint, men jeg såg at de ble nok lit slitne, (fast det er klart, de var jo to barn) De var nok lettet når barna fikk barnehageplass. Men samtidig så har det nok kynttet ekstra bånd, fordi barna som nå er 14 1/2 og 16 år er veldig gla i mormor og morfar. Sønnen min på 14 skal være hos dem 6 uker i sommer, etter eget og morfars ønske:-) lykke til du får vurdere det, barnehage er jo veldig fint....Men hvis bestemor er frisk og sprek, så hadde jeg nok vurdert det. Men du får nok ikke glemme at foreldrene våres lett blir slitne.
AnnaLee Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Tja, dette blir jo litt smak og behag da men... må si at jeg foretrekker barnehage. Med 1. mann hadde jeg dagmamma 1 året, det var rett og slett fordi hun ringte og tilbød seg jobben i og med at hun skulle være hjemme med sin datter. Det fungerte fint for oss, ingen sykdom krangel med betaling el.l. Vår 2. skal begynne i barnehage ved ca 1 års alder dersom vi får plass. Jeg var kanskje litt skeptisk til barnehage tidlig da jeg fikk mitt første barn og var uten erfaring fra bhg, nå er jeg mye mer positivt innstilt. I bhg er de bl.a mye mer ute. Når det gjelder infeksjoner (forkjølelser?) må man regne med disse uansett, hvis barnet ditt er hjemme første året, kommer rushet bare året etter. Dessuten så er det bedre at de får endel av sykdommene som følger med så tidlig som mulig, da er utbruddene mildere enn om de får det som eldre barn. (Bla. vannkopper) Jeg vil også heller velge å benytte besteforeldrene til mer kos og ikke forpliktelser. De henter eldstemann i bhg 1 dag pr. uke samt at de er sammen med han noen timer hver helg. I tillegg er det lettere å be om barnepass en natt dersom de ikke har han ellers. Det ble langt, men her har du min mening :-))
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Jeg ville, hvis jeg hadde hatt en slik anledning, snakket grundig med bestemor for å forsikre meg om at hun virkelig vil/kan og orker. Så ville jeg ha blitt enig med bestemor om rammene rundt og slått til på tilbudet. Man har rett til å være hjemme med barnet når den som til daglig passer barnet er syk... Ring og snakk med trygdekontoret om reglene rundt dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå