*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Vi skal gifte oss neste år. Vi skal ha et lite bryllup for bare den nærmeste familie. Det betyr at det blir ikke så mange innbydelser å sende ut, maks 5-6 stk. Har sett litt på ulike nettsider hvor man kan bestille invitasjoner, men alle sidene jeg har vært innom har en nedre grense for hvor mange man kan bestille (feks 25 eller 50 stk). Det blir jo ganske dyrt å kjøpe så mange invitasjoner når jeg trenger så få. Er det noen som har noen ideer til hvordan jeg kan lage invitasjoner (som feks vet om internettsider hvor man kan få tips til det) eller plasser hvor man kan bestille få invitasjoner? Dere som har hatt/skal ha et lite bryllup med få gjester, hvordan har dere gjort det?
FruMamma med nr 2 Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Vi lager invitasjonene selv. Kjøper kort på bokhandel eller hobbybutikk, har bilde av oss selv på forsiden inni et hjerte, og to røde hjerter som går innhverandre på innsiden av kortet (på samme side som skrifta.) Enkelt og billig.
FruMamma med nr 2 Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Jeg kom på en ting til. På www.bryllupsbutikken, får du tilsendt tre prøvekort hvis du vil, samt katalogen deres gratis. Her fant vi vårt tips...
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2006 Kjempetakknemlig for tips! Ang. det å lage selv: ordnet du det på datamaskinen (i så fall hvilket program brukte du?) eller tegnet og laget du selv? Jeg er ikke så kreativ av meg, så jeg må ha oppskrift
Maud Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har faktisk kjøpt en bok i hobbybutikk som heter noe sånt som bryllup og fest. Der fant jeg en idé jeg fant for. Ellers finnes det mange tips i selve hobbybutikken også. Invitasjoner og kort de har laget og stilt ut.
FruMamma med nr 2 Skrevet 26. mai 2006 #6 Skrevet 26. mai 2006 Ja, vi ordet på datan. Scanna inn bilde av oss selv(skalert fargene sånn at bildet er nesten svart/hvit, og formet kanten rundt bildet som et hjerte. Hjertene inni ble nesten sånn klipp og lim og plassert i høyre hjørnet på kortet. Det er sambo som er dataeksperten her i huset, så jeg er faktisk ikke sikker på hvilket program han bruker. Photoshop kanskje? Det hørtes kjent ut når jeg tenker etter. Jeg sier bare hvordan det skal være, også får han jobben med å ordne det;) Håper dette var til litt hjelp. Du kan også høre med et trykkeri om de vil trykke opp til dere. For våre 40 kort, ble det litt over 300 kr, men vi valgte å gjøre det selv likevell.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2006 Jeg får ta en tur innom en hobby-butikk for å høste noen ideer og så får jeg sette min bedre halvdel til å snekre sammen det jeg ønsker på dataen! Mine datakunnskaper er nemlig ganske begrensede Trur faktisk vi har photoshop, så skal se hva vi får til Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå