Gå til innhold

Får det rett og slett ikke til


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 33 år, svært overvektig (BMI 47), mor til to skjønne gutter og gift med verdens herligste mann.

Skulle ønske jeg kunne klart å slanke meg. Klarer det rett og slett ikke. Gudene må vite hvor mange ganger jeg har begynt og så har det gått rett i dass. Må jeg legges inn på lukket avd. for å få det til? Det er så alt for mange fristelser der ute.

I tillegg er jeg sykelig kresen på hva jeg putter i munnen. Dvs at alle de sunne tingene faktisk kan få meg til å kaste opp. Kylling elsker jeg. Men det er begrenset hvor mye kylling jeg kan spise. Pasta er noe forferdelige greier osv, osv. Ja, jeg er nok psyk også. Men hvordan skal jeg gripe dette ann? Har forsøkt å snakke med legen min om det. Får bare beskjed om å gå turer, drikke vann og spise sunt. Fikk tom xenical av henne. Det hele endte med at jeg ble sittende på do. Fikk ikke gjort noe annet enn å sitte der. Det i og for seg burde være nok til at jeg gjorde noe med kostholdet, men neida, da kutta jeg heller ut xenicalen...

Jeg skulle ønske jeg våknet en morgen og var tynn og pen. Jeg har ikke alltid vært overvektig. Det var noe jeg virkelig ble etter første svangerskapet mitt. La på meg en haug med kg. som aldri ville bort. Hjalp ikke at barnet kom til verden heller. Etter hvert som årene har gått, la jeg på meg litt til. Nå har jeg nettopp gått gjennom et svangerskap til. Kg. etter det har forsvunnet med unntak av 2-3 kg. Men jeg vil ha bort så utrolig mye mere enn det..

 

Selvtilliten min er på bunn, jeg har mest lyst til å mure meg inne. Det er kun viljestyrke som får meg til å gå i butikken. Er så utrolig lei av alle de granskende blikkene og de ekkle kommentarene man får.

 

Se så, det var litt av en utblåsning. Men jeg følte for å få ut litt "damp" nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg vet hvordan du føler deg..

Før jeg fikk frøkna mi ble jeg sendt ned på Ebeltoft Kurcenter i Danmark, og det gjorde susen for meg!

Tok av 16 kg på 10 uker der nede, fortsatte på samme kuren da jeg kom hjem og tok av 40 kg til sammen på under 6 mnd.

 

Jeg ble jo uventet gravid, så da ble det stopp på kuren..

 

Nå har jeg startet igjen =)

 

hadde du vært villig til å prøve noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne det. Men jeg har ikke noe særlig lyst til å være borte fra mannen og barna. Minsten er ikke mere enn 5 mnd. nå. Klarer ikke å være borte fra det som er trygt. Skulle ønske jeg kunne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym!

 

Hvor i landet holder du til? :o)

Er du tilfeldigvis i nærheten av meg (Gardermoen), vil jeg gjerne være med på å "dra deg opp og ut!"

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett rundt svingen for Stovner i Oslo. Ikke så langt fra deg, men ikke så nærme heller. Har ikke lyst til å si her eksakt hvor jeg bor, kan jo være noen som kjenner meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååh, ja det skjønner jeg! hadde ikke jeg klart heller..

Du har ikke hørt med legen din om han kan henvise deg til en ernæringsfysiolog? eller få en resept på reductil?

 

Jeg har en diett som jeg har lagt ut her for en stund siden, men dytter den opp om du er villig til å prøve den =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Twig

 

Lenge siden du var på ebeltoft? Jeg har også vært der, men måtte betale selv, så jeg hadde bare råd til å være der 4 uker på sommeren. Men det er lenge siden jeg var der da, var der sommeren 2002.

 

Utrolig bra opplegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke så langt unna deg, og har ca samme bmi som deg. Kanskje vi kunne møtes?

 

Hva om vi arrangerte et treff for oss her inne? Vi kunne f.eks møtes og gå rundt sognsvann eller noe slik. Er fin sti og trille på, også er det ikke så langt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der høsten 04 :) jeg fikk dekket oppholdet av helse-sør.. trygdekontoret og legen søkte meg til det.. beste jeg har vært med på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en mail på [email protected].

Har ikke lyst til å legge ut den msn /mailadressen jeg vanligvis bruker her. Sender deg den når jeg har fått din msn/ mailadresse.

 

Er litt forsiktig med å legge ut msn / mailadresse sånn i full offentlighet. I hvertfall så lenge det er en og samme adresse og navnet mitt er lett og finne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har du noen gang vurdert en fedme operasjon? Gastric Bypass som det heter. Jeg tok en sånn operasjon 3 april i år og har til nå gått ned 12 kg. Jeg vet det er kjempe lange ventelister på den operasjonen men jeg gjorde det privat på Omniasykehuset på Frogner. Det kostet meg 138000 kr å gjøre det, men det er absolutt verdt pengene. Nå på mandag som kommer så skal jeg på Evjeklinikken og være der i 5 dager. Det er med i operasjons prisen og der lærer man om trening,ernæring og man møter andre som operert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg hatt penger til det så hadde jeg nok tatt denne operasjonen. Men jeg hadde ikke kunnet dratt til Evjeklinikken og etter hva jeg har forstått etter å ha lest på nettsidene til Omniasykehuset, så er vist det et "must".

Jeg har familie, yngste på 5 mnd. og vil ikke være borte fra dem.

Men klart at hadde jeg kunnet, så hadde jeg nok sikkert tatt den operasjonen. Synd det skal være så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg hatt penger, og hatt motet, hadde jeg nok også operert meg, men jeg har nojja for kniver... altså å bli kuttet i..... har skjedd en gang for mye allerede..... nei huff og huff......

de kunne jo ha drept meg liksom.... ingen kniv kommer under min hud uten tvang! basta!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det nesten som degg. For ca 6 uker siden. Veldig overvektig, deppa, ville stenge meg inne og gi opp.... Eide ikke motivasjon over hodet...bare åt og åt... Helt til jeg plutselig fikk nok, og skjønte at jeg måtte stoppe forfallet for å orke å lever mer. MEN jeg elsket mat og digg og eide ikke viljekraft eller motivasjon til engang å prøve å styre unna. Hadde INGEN tro på at jeg ville klare det likvel. Tror jeg skjønner hvordan du har det. Jeg gikk til legen min og ba om Reductil. Det blir njok min redning. Jeg er i allefall blitt en helt annen person. Hør bare på hvilke hcvirkinger det kan ha...og har hatt på meg; Nedsatt matlyst....(blir uvel etter ca 2/3 av det jeg spiste til et måltid før). Blir ikke sulten ...eller får lyst på noe (!!!!!!) på mange timer (jeg kunne hive meg over digg og snoke i skap rett etter et herremåltid før). Det har endret samkssansen min noe, så digg og annet smaker ikke like godt som det gjorde før i tillegg til at jeg ikke får sug etter det. Nå er det ikke værre å gå forbi sjokoladehylla enn mel hylla i butikken. Helt utrolig, men sant. I tillegg til dette har tablettene en viss antidepressiv effekt. Perfekt, ikke sant? Noe helt annet enn tablettene du har prøvd. Nå har jeg gått ned 6 kg på 4 uker uten at jeg har slitt i det hele tatt. Det eneste jeg har gjort er at jeg bestemte at digg og kaker er for lørdager. Det pleier å være vanskelig,.....men ikke denne gangen. Har nesten hatt problemer med å spise det på lørdager. Nå skal jeg bruke disse tablettene i et år.....og bli en ny person (el alt en annen psykisk). Gå til legen igjen, og be om å få prøve de i hvertfall. Det er jo verdt et forsøk?? Og en ting til! Det er utrolig hvor mye 6 kg ned motiverer for å fortsette den gode tralten altså- Lykke til!!!

 

Klem fra Reductilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...