Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Når babyen min blir født har mamma'n min sagt hun ska med glede ha barnebarnet sitt på helgebesøk, ønsker ett nært forhold til sitt barnebarn:) også fint når den tid kommer for meg å sambo å kose oss alene sammen... Spm mitt er; sambo har to barn fra før på 7 og 9 år...(som han har annenhver helg)å vet at at d blir UMULIG å skaffe barnevakt for dem hvis vi en gang skulle trenge d... Synes ikke d blir riktig å be foreldrene mine ta dem også i samme slengen..di vil nok ha nok med en baby,som di vil bruke tid på å bli kjent med og konsentrere seg om. Har ikke turt å ta dette opp me sambo enda...redd for reaksjonen. Har noen noen meninger/råd? fisk83 m *gullgutt i magen*
mamman til gogutten Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Mine foreldre har flere (ekte) barnebarn, men har i tillegg min samboers datter som di behandler likt med sine egne barnebarn. Vet jo at det selvfølgelig vil være noe spesielt med "blodsbånd", men jeg (og spesielt samboer!) er veldig glad for at de er så flink og snill mot henne. De kjøper gaver til henne likt med de andre og hun er selvfølggelig alltid velkommen hjem til mine foreldre. Mine søsken behandler henne også som en del av familien, og hadde gjerne tilbudt seg som barnevakt. De er fullt innforstått med at når jeg har valgt han som samboer så kommer hun ilag med. Tror det blir veldig trist for barna dersom de føler seg "utstøtt" av din familie. Barna er jo så voksne at de klarer seg jo mest selv, trenger jo bare tilsyn.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 er slettest ikke sikkert at du klarer å sende babyen din på helge besøk, ikke engang til din mor. du vil sikkert ha den med deg hle tida, reier en et par timer i begynnelsen er ikke det dårlig. bruk dem som barnevakt de helgene dere ikke har hans barn, eller ordne med annen barnevakt for dem, eller ordne det slik at de er på overnatting eller besøk hos kamerater når dere skal ha barnefri da trenger du ikke si noe, bare fremstill det som en selvfølge at de ikke kan være hos dine foreldre, om de ikke ønsker det. det er fint om de tar dem til seg, men det kan ikke kreves av dem. det er veldig lite en kan kreve av andre mennesker egentlig.
VilJegVil? Skrevet 26. mai 2006 #4 Skrevet 26. mai 2006 helt enig. hadde vel ikke sendt bort alle barna når samboeren sine barn er på helgebesøk. Send ditt barn til besteforeldrene den helgen de to andre ikke er hos dere.
eve Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 gå ut den helgen dere ikke har samvær med hans barn.ikke verre enn det.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 ikke om jeg hadde spørt mine foreldre iallefall. har ikke disse barna besteforeldre som ikke bor for langt unna da?? ellers får dere bare passe på at dere er hjemme de helgene hans barn er hos dere,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå