Gå til innhold

Totalt overkjørt på samtale..


ceknes og Aksel

Anbefalte innlegg

Etter å ha vore gjennom to fødseler med ulike komplikasjoner, har eg i mitt tredje svangerskap fått fødselsangst. I går var eg på samtale på St.Olavs med ein overlege, og blei totalt overkjørt. Ingen forståelse i heile tatt.

 

Eg revna skikkeli under sist fødsel, og da endte på operasjonsbordet i narkose. Til dette sa legen: "Viss du er redd for ei lita rift der nede, hvorfor vil du da gå gjennom keisersnitt og få ei stor rift.."

 

Denne legen passa overhodet ikkje til å ha samtale med gravide som har fødselsangst. Det var mange andre ting han sa også, og mannen min var lika sjokka som meg då me gjekk derifrå..

 

No er eg so motlaus som eg aldri har vore før, og veit ikkje korleis dette skal gå..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en liknende opplevelse da det ble oppdaget at babyen min lå i sete. Heldigvis hadde jeg ei fantastisk jordmor som klarte å roe situasjonen for meg slik at jeg kom meg ned på bakken igjen. Etterpå ba jeg om å få en ny samtale med en annen lege når den endelige avgjørelsen skulle taes. Denne samtalen var jeg langt bedre forberedt til, og den ble også svært annerledes med en hyggelig, sympatisk og rolig lege som til slutt komkluderte med at ks nok ville være best for meg. Hvis det er slik at redselen for den foreatående fødselen totalt overskygger gleden over å skulle ha barn er det viktig at du får formidlet dette til lege og jordmor. Dette skal de ha rutiner for å håndtere.

 

Lykke til, håper du møter mer forståelse neste gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til samtale til ein overlege som heiter Bolås.

 

Eg har vore so heldig og hatt den samme jordm til begge mine tidligere fødsler, ei kjempe snill og forståelsesfull. Har hatt ein samtale med ho, og ska ha ein til no på mandag. Ho skal også fikse det slik at eg får samtale med ein anna lege. Er så godt å føle at nokon forstår ein i denne situasjonen, og bryr seg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......Bolås, "gammel", gråhåret og "skalv" litt, og som er avdelingslege på Obs-avdelingen???

 

Han er jo verdens trivligste lege!!!

Snill, forståelsesfull, grei og usedvanlig mega flink i yrket sitt.........

 

Det var Stokksund og HAN som ordnet ks/dato til meg......

Selvsagt fikk jeg først hele "pakke" om risikoer, og den informasjonen er dem pliktig til å gi meg, og det visste jeg. Men, jeg hadde forberedt meg godt til møtet, og hadde vært og hentet ut info om ks fra nettet, og også satt opp ei forklaring på hvorfor jeg ønska ks, og da ser bare Stokksund på meg, og bestiller time der og da....

 

Imidlertid gikk ikke svangerskapet som planlagt, og jeg fikk konstantert vekstavvik, og jeg ble lagt inn på obs'en i slutten av september, og gikk ut og inn der i perioder helt frem til 31. oktober i fjor.

 

Jeg fikk ei prematur/dysmatur tøtta, og han Bolås hadde "ansvaret" for å sette datoen som var best for uttak, og i etterkant ser ALLE at han valgte den mest perfekte datoen. Så han er en av dem jeg kan takke for at jeg i dag har ei perfekt, velskapt tøtta som utvikler seg helt perfekt..........

 

Enten så måtte han ha hatt en dårlig dag, eller så må han ha gitt deg en skikkelig god forklaring på hvorfor han ga deg sitt nei.........

 

Hvem er det du skal til neste gang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...