Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 jeg skriver her for å være anonym.Jeg har ei venninne som har fått clamydia.Hun fikk en såkalt "hestekur" av legen sin i går som hun tok for å bli kvitt dette.Husker ikke om hun sa det var 1 eller 2 tabletter,men uansett skal dette visstnok kurere clamydia ganske fort.Problemet er bare at hun har fortsatt smerter i dag,og er rimelig fortvilet,for det er visst skikkelig vondt.Jeg har sittet å søkt på nettet i hele dag for å finne svar på om smertene egentlig skal gi seg etter denne intensive kuren,eller om det er vanlig at man har smerter noen dager etterpå.Er det noen som vet dette?Hun er livredd for at det skal bli komplikasjoner,at hun kan bli steril osv.Hun har ringt legevakten,men der kunne dem ikke svare henne.Som dere sikkert skjønner,så synes hun det er lenge å vente til kl 8 i morra tidlig for å få snakke med fastlegen igjen når hun engster seg så fælt.Jeg synes det er rart hun har smerter enda,men vet ikke om dette er vanlig.Håper noen kan svare fort.(Kan for øvrig nevne at jeg skal kvele samboeren hennes ved første anledning da det er han som har vært utro og smittet henne med dette!!)..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 utifra d jeg vet, er man ikke helt "ren" av kuren før etter en uke/to ukers tid.. og tror ikke kløe/svie gir seg med en gang. men, siden hu har vært hos legen og fått den ene tabletten hun skal ha, er nok alt trygt. Så be henne slappe av, imens du kveler samboeren hennes ;p
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 Takk for svar.Dette er helt forferdelig.Hun er 33 år,og har kjempelyst på barn,og er livredd for at dette skal ødelegge.Håper virkelig du har rett,så jeg skal underrette henne nå
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 hei! det tar c en uke før symptomene gir seg! vil også tro at hun fikk to piller, det er det vanelige! håper det går bra med henne!!!!
Ylva og Mathilde Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 Hvordan gikk det? Fikk hun snakket med lege igjen? Hun hadde vondt før hun tok tablettkuren ikke sant? (2*Azitromax 500mg) Hvis ikke er det sannsynlig at smertene kan linkes til kuren, vanlig med vannvittige magekramper ved den behandlingen. Hvis hun oppsøkte legen på grunn av smerter, og så fikk påvist Chlamydia av den grunn er det en viss fare for at det kan ha blitt arrdannelser i egglederene og hun kan få problemer med å bli gravid på vanlig måte. Men isåfall vil hun ha feber og generellt dårlig allmenntilstand på grunn av egglederinfeksjonen som følge av Chlamydiabakterien.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #6 Skrevet 26. mai 2006 Hei igjen,og takk for svar.Hun ringte fastlegen sin i dag,og der fikk hun beskjed om at hun måtte regne med å ha litt ubehageligheter noen dager,kanskje opp til en uke.Hun hadde enorme smerter før hun tok kuren,men dem har visst gitt seg en del nå selv om hun fortsatt har vondt.Hun ble veldig mye roligere etter at jeg fikk svar her inne i går. Regner med at hun kommer til å undersøke seg for å se om alt er i orden.Jeg håper virkelig det.Nesten så jeg føler meg som ei dårlig venninne her jeg går og er 35 uker på vei,og vet at hun ønsker seg barn..Det kom en positiv ting ut av dette da,for samboeren er kastet ut!Jeg hadde nok gjort det samme! Hun har ikke feber og føler seg ikke dårlig utover smertene,så da får vi håpe det er en god ting.Takk for svar jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå