Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Vet noen om det juridisk straffbart/ulovloig å klippe håret på barn? Dere skjønner at når jeg hentet barna hos bestemora i går- hun tilbød seg å passe dem da jeg var med minstejenta Helsestasjonen- så hadde hun klippet de! Da jeg spurte hvorfor sa hun at hun syntes de så så ustelte ut! Jeg tok med meg barna og dro derfra i full fart. I begynnelsen på juni skal de være brudepiker og få oppsatt hår. Nå er ikke det mulig lenger pga.skamklippen. HAdde gledt oss til oppsatte krøller på alle tre! Jeg er sur og lei meg. Mannen min er også rasende. Hva skal jeg gjøre? Er det en ulovlig handling som er begått?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Om det er straffbart eller ikke, å sette rettsvesenet på besta er neppe den beste måten å skape varig gode forbindelser på. På den annen side - er det grenser for idioti og overtramp begått av dama, da?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 Selvfølgelig er det ikke ulovlig. Helledussen! Skal vi få USA tilstander her da med detaljstyring i lovverket i stilen "det er forbudt å krysse delstatsgrensen sittende på en elefant"!? At det er forkastelig, frekt og hensynsløst er en helt annen ting.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 Dessverre ikke straffbart, tror jeg. Dette har foregått i all tid, bestemor gjorde det på meg, da jeg var liten. Reaksjonsmønsteret er også uforandret, foreldrene blir som oftest forbannet, og det er forståelig. Håper bare at dette ikke forekommer når mine blir større....
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 Dette gjorde farmor hos oss også... Gjett om jeg var sur... Jeg hadde tenkt at hun skulle få langt fint hår, også skamklipper hun henne slik... Måtte rett til frisøren og få fikset på det...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #6 Skrevet 26. mai 2006 Hvorfor gjør voksne folk dette? Noe så respektløs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå