Gå til innhold

Noen som har lyst til å se litt hitt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal nå bli alenemor, men får så mange problemer med henting i barnehage osv. når den stenger kl 16.

jeg har lyst til å ha min sønn på heltid det vil si at pappan har han annen hver helg..

Jeg får jo aldri henta, for slutter på jobb kl. 17 og kan hvære der 18 på kvelden og neste uke er det fra 12 til 20. så hva gjør jeg da?..

Jeg kan heller ikke takke nei til jobben jeg har fått dette pga at det er vansklig med å få lærlingsplass innen det yrke så men må ta det man får..

og pappan har heller ikke mulight til å hente alle dager, så vi ville fått dette problemet uannset men nå er jeg alene om det...

er så frustrert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foresten lurte på hva får dere av hjelp av trygdekontoret? jeg vil ha en mnd lønn på 6000kr. får jeg noe hjelp i tilegg?

Skrevet

hei.

vanskelig det med henting.. kan ikke hjelpe med noen hint der, men med siste spm ditt..

når du blir alene med barn under 7 år har du rett på overgangs-stønad fra trygdekontoret i inntil 3 år eller til yngste barn blir 7. tar du utdanning kan stønads-perioden utvides..

full o.s. tilsvarer litt oveer 9000 i mnd, men du vil sansynligvis litt redusert med en inntekt på 6000. samtidig vil du få utvidet barnetrygd..får for ett barn mer enn du har.

det hjelperjo iallefall litt på økonomien.

onsker deg lykke til.

Skrevet

Når det gjelder henting i barnehagen så har du jo et problem, men sånne er vel til for å løses!

Enste jeg kommer på i farta er at du får se om du får tak i en "barnevakt" som kan hente i barnehage og lage middag til sønnen din. En student har kanskje mulighet til noe sånt. Det koster jo selvsagt penger, men du vil jo få stønad til barnepass og det dekker jo noe av kostandene. For jeg vil absolutt tro at du får stønad til en barnevakt etter barnehagen siden du må være borte pga jobb. Det står iallefall i regelverket. Sjekk med trydekontoret!

Helt gunstig er det jo neppe, men dette vil jo ikke være en varig ordning, du blir jo ferdig med læretiden!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...