Gå til innhold

Er dette en form for bekkenløsning?


huleboer i magen;)

Anbefalte innlegg

Hei hei...

 

Jeg har vondt inni i sidene av "gaura" hvis dere sjønner hva jeg sikter til.. også har jeg vondt bake i korsryggen og nedover beina fra rumpen og nedover... Det å snu seg i senga om natta er et ork.. våkner av det, for det gjør så vondt mellom bena...

 

Husker at jeg hadde det litt slik når jeg gikk med sistemann... og med nr 2 hadde jeg det verre..men jeg kan ikke huske at jeg hadde disse "vondtene"...

 

Jaja, skal ta det opp med jordmor når jeg skal neste gang 14 juni.. det er jo enda noen dager til, men jeg får bare prøve å holde ut...

 

Hva sier dere som vet om bekkenløsning å slike plager... hvordan utarter det seg til dere?

 

Håper at noen kan prøve å svare meg iallfall...

 

Klem...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan jo høres ut som om det er bekkenløsning. Du sier at du hadde det litt slik med sistemann, og med nr 2. Betyr dette at du nå bærer ditt 4. barn? Hvis disse i tillegg har kommet ganske tett, er det ikke rart om du får litt vondter. Kroppen blir sliten av å bære frem barn, særlig siden kvinnekroppen i vår tid er ganske så mye svakere enn når alle drev jordbruk ;-) Jeg vet at jeg sikkert ikke hadde vært så plaget om jeg hadde levd et annet liv enn denne kontor-rompa tyder på...

 

Bekkenløsning kommer hovedsaklig av at det blir slapt i mange små muskelgrupper som vanligvis holder bekkenet sammen, slik at babyen skal komme forbi. Dette kan føre til litt "slark" i bekkenleddene som dermed gir symptomgivende bekkenløsning, som det heter når det gir smerter.

 

Slike smerter utarter seg vidt forskjellig hos alle, og det er ingen fasit på at om du har det slik og sånn nå - kommer du til å få det slik og sånn om noen uker. Men det er viktig å trene opp muskulaturen i og rundt bekkenet for å forebygge så godt du kan. Jeg ville faktisk allerede nå tatt kontakt med fastlegen min for å få en henvisning til en fysioterapeut med spes. innen bekkenløsning der hvor du bor, så får du helt sikkert en oversikt over hvilke øvelser som passer for deg og dine plager. Det kan være litt ventetid, så om du kontakter fysio først etter JM-timen din den 14. juni - kan du jo risikere å ikke få time til fysio før over fellesferien.

 

Jeg har vært mye mer plaget i dette svangerskapet enn jeg var sist, men håper at jeg får betalt for alle hensyn jeg har tatt denne gangen. Sist slet jeg med bekkensmerter i 18 mnd etter fødsel! Nå har jeg heldigvis bare ca 3 uker igjen til termin, og må si jeg gleder meg til å bli kvitt den store magen!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...