Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 lurer på om noen vet åssen reglene for ny samboer er.. er man pliktig til å si fra til trygekontor osv med en gang man får samboer? Jeg har nemlig hørt at du kan bo sammen i 9 mnd før noe skjer? Og hvor mye av pengene er det man mister? nå sitter jeg med OS, barnetrygd og farsbidrag..har vært alenemor de siste 2 år, men nå når jeg får samboer forventes det vel at samboeren skal være med å forsørge barnet? eller hvordan er det? Har hørt man mister overgangstønaden, på nesten 9000, men hvordan skal jeg da klare det, jeg går skole selv, så har ingen annen inntekt, hadde jeg hadd jobb så hadde det ikke vært noe problem, men.. Noen som vet hvordan det fungerer?
Galskapens overhode Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Registrer deg hos TK. tryggest det. Når dere har bodd sammen 12 av 18 mndr mister du rettigheter som aleneforsørger.. Mottar da kun barnebidrag.. Denne retten mister du uansett etter 3 år.. Lykke til med kjærligheten!!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 okei, takk for svar =) Men er det ikke noe ekstra støtte man kan få hvis man går skole? Jeg vet jeg mister rettighetene etter 3 år, men har fått beskjed om at hvis jeg er under utdanning så kan jeg få utsatt de rettighetene i 2 år, men det var før jeg fikk samboer da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå