Gå til innhold

Pappaer som ikke stiller opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer, er det flere i min situasjon? å hva gjør dere?

Jeg har ei datter på 2 1/2 år, Barnefaren Forlot oss da hun var kun 7 mnd ( til fordel for en annen dame) Vi skreiv samværsavtaler, på annenhver helg og en dag i uken ( hver onsdag )

Men etterhvert som tiden har gådd, har han hadd barnet mindre å mindre, han klager på at det er fordi han må jobbe.. å klager på meg fordi han tror jeg kjefter på han for at JEG vil ha fri, men det er ikke det som er pointet, poenget er at jeg vil dattra vår skal få tilbringe tid med pappan sin også, hun er blitt såpass stor nå at hun skjønner mer å mer... hun spør etter han nesten hele tiden, hender seg hun våkner på natta å skriker etter pappa, til og med de i barnehagen har lagt merke til det, men når jeg sier det til han så enten bryr han seg ikke, eller så tror han ikke noe på det..

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, snart orker jeg ikke bry meg, jeg vet at hun har det godt sammen med meg, men uansett, det er noe som mangler.

Han har henne annenhver helg, men det hender seg faktisk at de helgene han har henne så setter han henne bort ( til mora til andre barnet han fikk fra et tidligere forhold ) Gjør meg ingenting at hun er der, men HUN SKAL VÆRE HOS PAPPAN SIN OGSÅ!

Og onsdagene har han kuttet ut ( skylder på arbeidet der også )

Og han har aldri hadd henne julaften, han vil ikke.. å han har hadd henne nyttårsaften en gang, da satt han henne også bort til eksen, men hadde visstnok levert henne til leggetid å henta henne tidlig om morgenen. Han har aldri hadd henne i lengre tid i sommerferiene, han har ingen ferie sier han.. å nå i mai er det mange " rød dager" Men han har ikke hadd henne en eneste dag.. Og i vinterferien som var sist nå, så tok han seg faktisk fri, nesten hele uka.. han ringte meg den onsdagen å spurte om jeg kunne hente henne i barnehagen, fordi han var fyllesyk, å var redd det lukta alkohol av han ( det var i den lille perioden han faktisk henta henne i bhg etter jobb på onsdagene å leverte henne i bhg torsdags morgen)

Jeg henta henne selfølgelig, ville ikke at han skulle ha henne når han var dårlig, men uansett, det er ikke sånn det skal være.. han hadde henne ikke en eneste natt den uka han tok seg fri..hadde vel viktigere ting å gjøre på fridagen sin da! ( Finnes d noe viktigere?)

Jeg vet ikke jeg altså, men skjønner det kan være noen der uten en far for barnet sitt også... føler virkelig med dere, men jeg blir bare så irritert når han faktisk " er her " men ikke er her likevell, hvis du skjønner...

Vi bor 3 min gange fra hverandre, aldri at han kommer innom for å hilse på, eller ringer for å høre åssen det går.. ( tar kun kontakt annenhver helg ) Det er jo bedre enn ingenting å, men....Mener ikke å være sytete, men ville bare dele dette med dere, høre hva dere mener..

Jeg vet ikke om jeg orker å bry meg mer, har ny type nå, å vi skal flytte sammen til sommeren ,vi er som en ny liten famile, og typen min og dattra trives sammen ;) Men, hun har jo fortsatt en far, bare at han sjeldent stiller opp! det er henne det går utover, å jeg blir så lei meg når jeg tenker på det, hva har hun gjort for å fortjene dette....

Hilsen en frustrert mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får gi han et ultimatum:-) Enten stille opp - eller gi totalt blanke f...

Vel - det er kanskje en enkel løsning, en annen er å ta kontakt med familievernkontoret, og be om råd - ellerl a det gå in skeive gang, så kanskje han tar mer ansvar etterhvert som hun vokser til?

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...